als er iemand mij tegemoet komt schrikt de pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

als er iemand mij tegemoet komt schrikt de pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:48

hoi,
maandag ging ik rijden en toen ging ik met een meisje van stal naar de binnen bak. en telkens als zij of iemand anders mij te gemoet komt wil mijn pony omdraaien en weg rennen. ke heb al van alles geprobeert. k hem op zijn kop gegeven,genergeert.gerustgesteld maar helaas niks helpt maar vorig jaar winter deed hij het ook en toen ging het na een paar maanden weer ''over''. maar ik vind het wel heel verveelend want op wedstrijden doet hij het ook.

dus wie kan mij helpen??

alvast bedankt!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:36

Je pony moet leren dat als je aan het rijden bent, het anders werkt dan als hij losloopt met andere paardjes. Want dan is het wel normaal als hij uit de weg gaat voor andere paarden die hem tegemoet komen lopen.
Dus misschien kun je er iemand naast laten lopen totdat hij wat meer vertrouwen heeft, spreek dan ook met iemand met paard af, zodat je intensief kunt gaan oefenen. Ga erop, iemand ernaast en nog een paard met ruiter, dan oefenen, oefenen, oefenen.
Eerst in stap, en steeds een schepje erbovenop!
Succes!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:03

ik heb hetzelfde probleen vreselijk lastig, gewoon laten zien dat jij die kant op wil, wordt vanzelf minder.

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:04

Ziet die wel goed ??

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:34

de mijne ziet wel uitstekend in ieder geval.

unfearlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 21:06

de mijne ook als we bijde stappen doet hij het niet al ik stap en ander draaft ook niet als de ander stapt en ik draaf ook niet alleen als we bijde harder gaan dan stap dan wel en vorige winter deed hij het ook en nu weer:(

dus volgens mij ziet die prima;) maar bedankt!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:39

weet ook niet wat het is, de mijne doet het ook zoals ik al zei, verschrikkelijk lastig, vooral met losrijden enzo. Gewoon tikje erbij, hup, niet aanstellen zeg ik dan.