Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En dat van: met slaan bereik je niets, ben ik het volkomen mee eens, maar een paard moet je niet 'slaan' maar wel als ze iets verkeerd doen een tik geven. Hoe wil je het anders oplossen? Door te vragen of ze het niet weer wil doen.?
Ze moet gewoon onder het appel komen te staan, want als ze al begint te liggen op zo'n jonge leeftijd en jullie haar er niet voor straffen wil ik niet weten wat ze later zal gaan doen..
Maar zoals iemand anders al zei, je moet er wel voorzichtig mee omgaan, anders kan je krijgwen dat ze helemaal bang wordt van een zweep. En ik denk niet echt dat ze singelvreees heeft hoor
Anders zou ze er wel naar slaan, of willen gaan vluchten. Heel veel succes met haar, en hoop dat het allemaal goed komt! Bienotje schreef:Lijkt mij ook, je paard weet waarschijnlijk op zo´n moment niet wat er gebeurt en als reactie gaat ze daarop misschien liggen. Met het zadel voelt ze iets onverklaarbaars op dr rug..
In ieder geval consequent zijn, als jullie haar aan de hand hebben of met haar bezig zijn mag ze niet rollen. Staat ze los in het land of op stal, dan mag dat natuurlijk wel. Als je nu al consequent bent in laten weten dat ze niet mag rollen als je met haar bezig bent. Zal ze strax tijdens het inrijden ook snel begrijpen dat je dan met haar bezig ben en het niet mag.
Denk erom dat je met beleid met de zweep omgaat, als je die bewust als straf gaat gebruiken als ze gaat rollen dan kan ze strax tijdens het inrijden nare herinnering aan krijgen.
Consequent en duidelijk zijn voor je paard dus en tja, wel meer paarden hebben nu eenmaal rare gewoontes.