Mijn paard wil niks op wedstrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole01

Mijn paard wil niks op wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 11:52

Wie kan me helpen?

Ik heb een paard die thuis in de bak heel braaf is, maar zodra we op wedstrijden gaan..gaat ze er alleen maar vandoor en wil ze nergens langs.
Ook schrikt ze overal van ( terwijl ze dat anders nooit doet)
Ik heb dan helemaal geen controle over haar.

Wie weet wat ik hier tegen kan doen?

tomcat701

Re: Mijn paard wil niks op wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:56

pff dat is moeilijk.

Zelf heb ik een paard wat heel erg bokt op wedstrijden. Ook heel lastig. Ik ben op politiepaarden training geweest bij Stal Mansour. Dat is misschien iets om te gaan doen. Om het paard iets meer vertrouwen te geven in jou. www.mansour.nl.

Succes ermee!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:10

ehm ik denk dat je misschien veel naar vreemd terein moet gaan, dus geen lessen meer thuis maar ergens anders, en naar vreemd terein gaan en daar eigenlijk niets doen, gewoon om te oefenen.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:03

kan het zijn dat de website van www.mansour.nl niet helemaal klopt? Bij mij geeft ie een of ander iets van een domeinnaam van Tiscali aan...

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:05

tomcat701 had een punt achter de link gezet
De goede website is wel www.mansour.nl

Verder zou ik je niet kunnen helpen met je paard..

Tomaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:07

Ligt dat aan jou of aan je paard? Als jij heel gespannen bent is de reactie van je paard vrij logisch Hoe is ze bijvoorbeeld met buitenritten (alleen en met andere paarden)? Als ze daar wel rustig is, ook als je met de trailer weg bent, zul je het probleem denk ik toch bij jezelf moeten zoeken.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:26

oh nou doet de link het wel ineens! Bedankt het is een fijne site!

Het is denk ik vooral veel oefenen.. oefenen.. oefenen.. etc... dat had ik ook met mijn eerste (verzorg)paardje, en nu lijkt de geschiedenis zich weer te herhalen

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:12

Als de geschiedenis zich lijkt te herhalen, is het toch wel waarschijnlijk dat je zelf wellicht te zenuwachtig bent op wedstrijden... Paarden voelen dit erg goed aan.
Wat je dan zou kunnen doen is inderdaad veel oefenen, maar dus ook zelf leren te ontspannen, eventueel met speciale ontspanningsoefeningen.
Succes!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:25

Als de geschiedenis zich herhaald ligt de oorzaak waarschijnlijk bij jou.Ik weet niet hoe vaak je op wedstrijd gaat maar ik zou een paar keer vaker gaan en dan niet voor de punten maar alleen om te oefenen zodat jij veel meer ontspannen kunt gaan rijden en zo je paard vertrouwen kunt geven.Ga ook een vaker gewoon rijden of les rijden op vreemd terein je moet zo vaak mogelijk op vreemd terein rijden maar niet altijd de stress van de wedstrijd erbij dan gaat het steeds gewoner worden.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:53

Ik ben ik weet niet hoe vaak met het 'oude' paard op wedstrijd geweest en overal gaan rijden (met de Pc gingen we ook altijd binnen rijden enzo). Tis nooit echt over gegaan, wel veel beter geworden (toch M1 geweest).

Het zal waarschijnlijk ook aan mij liggen, ik heb ook nog maar één wedstrijdje met 'r gereden (dus het kan gewenning zijn). Maar ook als ik geen wedstrijd heb gaat Sanessa ('t paard waar ik nu op rijd) niet langs (vreemde) bakranden.
In de bossen enzo doet ze wel helemaal goed.
Misschien bouw ik toch onbewust een bepaalde spanning op ofzo. Ik heb op mijn ademhaling gelet (verschil tussen gewoon rijden en ergens in een andere bak), maar ik kan geen verschil merken. Verder probeer ik 'm zo hetzelfde mogelijk te rijden. Nog beter opletten dus (of juist niet >> gewoon relaxed rijden )

Maargoed.. 't was niet mijn topic

Edit: tips zijn natuurlijk altijd welkom he