tienus63 schreef:Je moet hem proberen naar je hand toe te rijden, op die manier zal hij zich gaan oprichten. Veel overgangen rijden, met de basis beginnen, dus als eerst de stap en de draf voor elkaar hebben en dan pas overgaan naar de galop. Heb je op den duur profijt van.
Tactmatig drijven, linker schouder naar voren, linkerkuitdruk, rechter schouder naar voren, rechterkuit. Desnoods zet je iemand in de bak die links, rechts etc. etc. voor je zegt zodat jij je op je houding kunt concentreren.
Goed op je zitbeen knobbels zitten, dan zit je midden boven je paard, je hakken vanuit je knie laten zakken. Dus knieen laten zakken, en het is een stuk gemakkelijk om je hakken laag te houden en je tenen naar binnen.
Probeer er op te letten dat het tempo door jou bepaald wordt. De meeste paarden worden loperig, als je de achterhand aan het werk zet, om zo onder het werk uit te komen.
Maar ja, ik kan het allemaal in theorie wel mooi vertellen, ik weet dat het in praktijk tegenvalt.
Goed les nemen is een hele belangrijke basis. Ik kan je eventueel een pm sturen voor een goede instructrice. Ze wil maximaal aan twee mensen tegelijk les geven in een kleine bak, in een grote bak soms aan drie. Kosten worden dan p.p. lager.
poeh poeh! nou , de komende weken kunnen we weer vooruit! ik krijg op het moment geen les, er moet nog een dress. zadel komen, met western wil dat echt niet. jammer genoeg hab ik mijn dressuurzadel verkocht (niet die op de foto hoor!), beetje dom wel... ik wil wel graag weer les nemen, alleen ik kan maar niemand vinden. er is er bij ons in de buurt één, maar die laat het paard alles met de rug doen, waardoor een buurpaard van ons bij de fysio belandde. ze geeft ook een meisje les dat ik ken, nou die rijdt zo mogelijk nog slechter dan ik, terwijl ze toch al 100X zoveel les heeft gehad. die instructrice wil ik dus zowiezo niet. PM is dus welkom!
@ tienus63: nog niet, ik maak eerst het stro en zaagsel op, maar misschien dat ik voor die tijd erin slaag alvast eens uit te proberen. ik moet alleen wel iemand vinden die erheen wil rijden. ik heb ze nog niet gebeld...
Ja hij heeft een maanoog, één van de redenen dat hij van mij is geworden, fokker vond hem gewoon té lelijk
(sukkel)