"oudere" paarden onderinrijden => gaat niet mee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

"oudere" paarden onderinrijden => gaat niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 21:05

Heey
We hebben een paardje van 11 jaar en die heeft het nooit niet echt geleerd om onderin te lopen , maar soms doet ze het wel vanzelf .
Maar ze zeggen als je dan zelf gaat proberen van onderin te rijden , dat ze gaat tegen werken , en dat het niet meer aan te leren is (VRIENDELIJKE MANIER) .. Is dat zo ?

xx Noek

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:10

als ze het vanzelf doet, heel erg belonen. Tuurlijk kan je het haar nog wel aan leren. En elf is nog heel niet oud

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:15

ik ben het helemaal met hollybolly eens 11 is niet zo heel oud en verschrikkelijk overdreven belonen als ze het uit zich zelf doet

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 21:15

Ja , maar ze moet ook niet onderin lopen ..
We vinden het onnatuurlijk , maar voor een keertje is het wel leuk !
Maar dat is idd een hele goede tip !

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:20

hoe bedoel je voor een keertje is het wel leuk?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:56

Ja, als je het 'voor een keertje' doet, leer je het haar never nooit, je moet gewoon consequent met haar aan de gang gaan, en niet 'voor een keertje', want dan begrijpt ze er niets van. Ik zou gewoon goed les nemen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:28

Ik snap niet hoe je het onderin lopen bedoeld. Bedoel je dat je paardje gewoon lang en laag moete lopen, dus bijzonder ontspannen? Of moet ie rond en diep lopen? Als het de eerste is, dan moet je zodra je paardje zakt enorm belonen en geen druk meer op de teugels, dit is niet leuk voor een keertje, dit is heel goed om je paard door zijn hele lijf los te krijgen. Gewoon oefenen en daar naartoe gaan rijden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:47

Als je goed bezig bent kun je je paard op elke hoogte instellen die je maar wilt. Als het paard alleen opgericht kan lopen en de hand niet volgt wanneer je die naar voren plaatst, is het paard niet nageeflijk maar loopt het in een houding, breekt dus na de hals af.

Maar je kunt het nog prima leren hoor, ik ben zelf met een springpaard van 12 bezig en die pakt het hartstikke goed op.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:18

11 jaar is nog niet echt oud. Ik had eerst een paardje van 12, die 5 jaar had stilgestaan. Ik ben toen met hem aan de slag gegaan en het ging super. Het vergde wel even tijd, maar het kan echt wel hoor. Alleen als je bedoeld "aan de teugel" dan moet je zorgen dat het paard actief aan het been is en vanuit zijn achterhand moet hij dan nageeflijk gaan lopen. Je kan hem wel naar beneden vragen met je handen, maar dan is het wat Urielle zegt een houding die een paard aanneemt succes!