Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Poeltje schreef:Ben het met Demoko eens.
@ TS: Heb je een schuilaccount gemaakt om dit topic te plaatsen?
Want je vertelt dat je dat regelmatig leest, alleen je hebt je pas vanaf vandaag geregistreerd..
demoko schreef:Door in de takt van de beweging van je paard voorwaarts te drijven met je zit en je kuit tegen je stille, zachte meegaande hand (dus constante verbinding met de mond) zal je paard zijn achterbenen verder onder zijn lichaam plaatsen en hierdoor komt je paard tot nageflijkheid.
Je mag met je hand alleen weestand bieden en nooit trekken.
Door concequent op voormelde manier te blijven rijden zal je paard uiteindelijk de aanleuning opzoeken. Wanneer je paard in aanleuning loopt zal hij ontspannen gaan en je makkelijker laten zitten.
Goede oefeningen om dit verder te bevestigen zijn overgangen, tempowisslingen, voltes openen en sluiten.
veel succes
. jove schreef:Ik heb er al heel wat uitgehaald..
ik heb dus geprobeerd om met de benen eerst voorwaarts te rijden
tegen een ophoudende hand maar mijn paard wordt loperig op mijn been.
Werk ik te sterk in met mijn been en te weinig met de hand?
Miriano schreef:het lukt ook niet 1 2 3 hoor... ik heb mijn paard nu al zeker wel 3 maanden, en hij begint nu pas een beetje nagefelijk te worden...
als hij eenmaal een beetje naar beneden komt, niet blijven 'trekken' maar loslaten daar voor.. zo weet ie dat ie het goed doet, en zal hij eerder daar willen lopen,,,
sommige mensen blijven steeds vragen, maar het paard kan niet verder, en dan gooit ie z'n hoofd omhoog ofzoo...
maar je moet gewoon blijven oefenen.. het komt vanzelf

)