Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar je moet gewoon goed zorgen dat je je buitenteugel er ook goed bij houd..
oosterhoff schreef:Als je je paard goed op twee teugels hebt en goed op het achterbeen dan zou dit geen moeilijke oefening moeten zijn. (tenzij er een medisch probleem zou zijn) Je stuurd je paard de diagonaal op en je legd je binnenkuit aan buitenbeen terug. Je rijd toch M met hem? Echt het zou geen probleem meer moeten zijn dan. (niet banketstaaf bedoeld hoor.) Maar je moet dus echt even nagaan wat het probleem is. Hij moet je binnenteugel meenemen naar buiten. Probeer eens op een teugel te rijden. Als hij dan meteen naar binnen of buiten valt dan loopt ie waarschijnlijk toch niet helemaal op twee teugels.
Misschien kun je aan je instructie vragen of hij je kan helpen en dat je dan in de les extra aandacht besteed aan dat onderdeel. Verwacht niet teveel van je paard. Ga rustig voltes halve baan rijden en zet vanaf daaruit de schouderbinnenwaarts in. Goed je binnebeen eraan houden zodat hij niet naar wegloopt, maar dat zul je vast wel beheersen als je M rijd. Ik denk dat de beste tip is dat je veel aandacht besteeds tijdens de lessen van je instructeur
Succes!
.
dan komt het vast helemaal goed
succes! Sfiejj schreef:jeetje, vonneke, ik vind het zeer irritant dat mensen gelijk zo kunnen reageren, iedereen heeft toch een moeilijk onderdeel. stomme bokt somsMisschien kun je aan je instructie vragen of hij je kan helpen en dat je dan in de les extra aandacht besteed aan dat onderdeel. Verwacht niet teveel van je paard. Ga rustig voltes halve baan rijden en zet vanaf daaruit de schouderbinnenwaarts in. Goed je binnebeen eraan houden zodat hij niet naar wegloopt, maar dat zul je vast wel beheersen als je M rijd. Ik denk dat de beste tip is dat je veel aandacht besteeds tijdens de lessen van je instructeur
Succes!
klomp schreef:Sfiejj schreef:jeetje, vonneke, ik vind het zeer irritant dat mensen gelijk zo kunnen reageren, iedereen heeft toch een moeilijk onderdeel. stomme bokt somsMisschien kun je aan je instructie vragen of hij je kan helpen en dat je dan in de les extra aandacht besteed aan dat onderdeel. Verwacht niet teveel van je paard. Ga rustig voltes halve baan rijden en zet vanaf daaruit de schouderbinnenwaarts in. Goed je binnebeen eraan houden zodat hij niet naar wegloopt, maar dat zul je vast wel beheersen als je M rijd. Ik denk dat de beste tip is dat je veel aandacht besteeds tijdens de lessen van je instructeur
Succes!
waar doe jij moeilijk om? er wordt nergens raar gereageerd hoor in dit topic..alleen jij. er wordt goed advies gegeven zonder rotopmerkingen![]()
even ontopic; misschien is het handig om naast alle goede tips die hierboven al beschreven zijn om je paard extra attent te maken voor je binnenbeen, omdat je aangeeft dat je paard naar binnen wil komen van de hoefslag af.
excuses aanvaard oosterhoff schreef:
Was al uitgepraat!!!excuses aanvaard
vonneke schreef:
Maar oefening is nog niet goed bevestigd, en daarom wil ik graag weten hoe ik dat fijn kan oefenen. via pm heb ik al wat goede tips van Oosterhof gehad waar ik echt iets mee kan.
thanx oosterhoff, met deze tips ga ik ook weer verder proberen.
ik las het ook alsof het bot overkwam
maar is al uitgepraat ja
ik snap oosterhoff nu wel