Paard wil niet in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esziiY

Paard wil niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 14:37

Hoi,
Ik heb sinds kort een niwue verzrogpaardje..
Nou heeft ze het al 3x bij me geflikt om niet aan te galoperen.
Ik mag van de eigenaresse gene zweepje gebruiken dus dat is geen advies .
Ik heb het idee dat ze me onwijs uitprobeert! Ik had er al is eerder op gereden en toen deed ze dat nooit..
Als ik nu op een rechte zijde zo doordrijf in draf dat ze aangalopeerd doet ze het wel.. maar als ik netjes in de hoek binnenbeen op de singen buitenbeen erachter vertikt ze het!
hebben jullie advies?

Edit: Spelfouten gewijzigd

xxBenjixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:11

Dat is duidelijk, ze probeert je gewoon uit. Ze kijkt hoe ver ze bij haar nieuwe verzorgster kan gaan. Je moet haar zowizo(wat je denk ik al begrepen had) van het begin af aan laten zien: geen grappen,en ik ben de baas! probeer het is uit! veel succes verder!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:05

Heel erg bedankt maar hoe laat ik dna precies zienn dat ik de baas benn ?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:11

De hulpen voor de galop geven in een hoek, voorkant loslaten en flink kuit eraan. Tegelijkertijd even met je stem doorkomen door bv galop te roepen. Hij mag niet eerst een lange zijde heel hard draven! Zonder zweepje is het wel lastiger. Leg het anders eens voor bij de eigenaresse of je niet even een zweepje erbij mag nemen en vraag anders of zij je kan helpen met aanspringen. Succes!

joycje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:07

Niet willen galoperen. ga iets op je buitenzitbeenknobbel zitten. En stel je paard iets naar buiten... Op die manier heeft je paard meer ruimte om aan te springen.

Zorg dat je hem goed voorbereid... Dus ga draven.. Zorg dat hij rustig is ontspannen is en goed aan de hulpen is. dus evt nog wat tempowisselingen maken.. Flink schakelen. Als ie dan scherp is op jouw hulpen dan pas aangaloperen...

Good luck

groetje,

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:35

Oke, heel erg bedankt! Morgen meteen proberen.