Nu is het probleem dat ik met dit paard met rijden absoluut geen verbetering zie,ik heb les van een goede instructrice op school en train vaak met de pessoateugel dit doet hij erg goed maar zodra ik er op ga zitten gaat het verkeerd.hij trekt,maakt zich sterk en gooit zijn hoofd omhoog terwijl ik bij de paarden die ik hiervoor heb gereden daar nooit last van heb gehad.
Dit is echt heel erg frustrerend ik dacht eerst dat het gewoon een kwestie was van wennen aan elkaar maar we gaan geen stap vooruit en ik heb er ook geen plezier meer in
Ik probeer altijd zacht te blijven en rustig maar krijg gewoon geen goed contact met hem,en als ik hem daarna in de stal zet duwt hij me gewoon opzij tegen de muur aan ,als ik hem dan corrigeer trekt hij zich er werkelijk niets van aan.
Het vervelende is dat dit paard vroeger M dressuur gelopen heeft en het dus wel kan,maar ik krijg het er onder het rijden echt niet uit.
Moet ik hem nu verkopen om dat het niet klikt of zou ik het nog een tijdje aan moeten kijken?
want je kunt het vast heel goed!!!!

) en daar iedereen heel erg vooruit gaat wil ik zo graag dat het bij ons ook goed lukt,dat is natuurlijk ook niet echt reeel aangezien de meeste hun paard ook al veel langer hebben.