ik had vandaag les en mijn pony was een draak
ze is net geschoren en was ook beetje schrikkerig enzo dat merkte ik al met inrijden maar niet op gelet verder, ook was ze hengstig (ja nu nog en niet zo'n klein beetje ook!) maar goed, mijn instructrice had bonny even een tikje (bijna niet geraakt) gegeven voor de middendraf (ze liep maar hengstig te doen en wilde even op gang helpen) maar dat was voor bonny de druppel
ze is de hele les (express) bang geweest voor mn instructrice, wilde er niet meer langs en schoot steeds weg! nu weet ik dat ze wel ff bang was maar op een gegeven moment is het ook genoeg he?! ze maakt er handig gebruik van om onder het werk uit te komen, ik werd er niet extreem boos om maar op een gegeven moment ben ik wel heel streng geweest, het ging dan goed en ze liep lekker maar het andere moment schoot ze weer in de stress, hup kop de lucht in en rennen! help wat kan ik hieraan doen??ik weet dat het deels aanstellerij is hoor van bonny want ze kan echt van een mug een olifant maken! ik blijf ook rustig maar op een gegeven moment moet er natuurlijk ook een moment van aanpakken zijn he?! maar dan loopt ze ff fijn en ontspannen en dan ben ik het zo weer kwijt, ik weet dat elk paard zn dag weleens niet heeft maar hoe kan ik het de volgende keer wat beter oplosse? want dit leek wel een circus act! maar goed, kon er achteraf wel om lachen maar het echte werk zijn we niet aan toe gekomen (ik weet het, is ook weleens goed dat je met de neus op de feiten word gedrukt en een paard beetje gek kan zijn door scheren maar ik wil haar liever wel wat gehoorzamer hebben)
bedankt alvast voor tips!
ps=ff voor de duidelijkheid voor sommigen misschien, ik reed zonder hulpteugels.
mijn paardje kan zich ook zo heerlijk aanstellen en ergens niet langs willen (terwijl ze echt nergens bang voor is behalve voor fotocamera's
tsjah ach, ieder zo zijn eigen hobby