hey iemand tips hiervoor(rennen/aanstellen met rijde)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hey iemand tips hiervoor(rennen/aanstellen met rijde)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:52

haihai

ik had vandaag les en mijn pony was een draak
ze is net geschoren en was ook beetje schrikkerig enzo dat merkte ik al met inrijden maar niet op gelet verder, ook was ze hengstig (ja nu nog en niet zo'n klein beetje ook!) maar goed, mijn instructrice had bonny even een tikje (bijna niet geraakt) gegeven voor de middendraf (ze liep maar hengstig te doen en wilde even op gang helpen) maar dat was voor bonny de druppel ze is de hele les (express) bang geweest voor mn instructrice, wilde er niet meer langs en schoot steeds weg! nu weet ik dat ze wel ff bang was maar op een gegeven moment is het ook genoeg he?! ze maakt er handig gebruik van om onder het werk uit te komen, ik werd er niet extreem boos om maar op een gegeven moment ben ik wel heel streng geweest, het ging dan goed en ze liep lekker maar het andere moment schoot ze weer in de stress, hup kop de lucht in en rennen! help wat kan ik hieraan doen??

ik weet dat het deels aanstellerij is hoor van bonny want ze kan echt van een mug een olifant maken! ik blijf ook rustig maar op een gegeven moment moet er natuurlijk ook een moment van aanpakken zijn he?! maar dan loopt ze ff fijn en ontspannen en dan ben ik het zo weer kwijt, ik weet dat elk paard zn dag weleens niet heeft maar hoe kan ik het de volgende keer wat beter oplosse? want dit leek wel een circus act! maar goed, kon er achteraf wel om lachen maar het echte werk zijn we niet aan toe gekomen (ik weet het, is ook weleens goed dat je met de neus op de feiten word gedrukt en een paard beetje gek kan zijn door scheren maar ik wil haar liever wel wat gehoorzamer hebben)

bedankt alvast voor tips!

ps=ff voor de duidelijkheid voor sommigen misschien, ik reed zonder hulpteugels.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:16

1. Voltes om je instructrice gaan rijden en die vergroten en verkleinen. 2. Streng, maar rechtvaardig zijn met je hulpen.
3. Ze doet het om jou te pesten, dus eigenlijk gewoon doorrijden en geen aandacht aan besteden, veel figuren en overgangen om de aandacht weer op jou te vestigen.

Maar wist je instructrice geen oplossing dan? Het lijkt me namelijk haar taak om jou daar mee te helpen...

Betteke

Re: hey iemand tips hiervoor(rennen/aanstellen met rijde)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:18

Ik zou je slof er maar weer bij pakken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:20

Betteke schreef:
Ik zou je slof er maar weer bij pakken

wat is dat nu voor een opmerking?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:24

Kris25 schreef:
1. Voltes om je instructrice gaan rijden en die vergroten en verkleinen. 2. Streng, maar rechtvaardig zijn met je hulpen.
3. Ze doet het om jou te pesten, dus eigenlijk gewoon doorrijden en geen aandacht aan besteden, veel figuren en overgangen om de aandacht weer op jou te vestigen.

Maar wist je instructrice geen oplossing dan? Het lijkt me namelijk haar taak om jou daar mee te helpen...

Ik moest ook veel overgaan naar stap en draf en gewoon langs mn instructrice rijden enzo, ook aaide ze bonny even en toen was het 5 min over en toen begon ze weer. verder moest ik de volte ook openen en sluiten maar ze liep zo onder me vandaan dat ik terug moest in stap om haar bij me te houden, op een gegeven moment wist ze dat ik het meende en ging ze wel lopen en minder op mn instructrice letten, zij zei ook gewoon doorrijden en haar niet laten winnen, gelijke druk om 2 teugels houden en wel op de juiste stelling letten.. maar aan jullie tips heb ik vast ook wat, daarom vraag ik het.
mn instructrice zei ook, ga op de volte als het niet lukt en wacht tot ze onstpant dan onstpan jij ook, wil ze harder dan ga jij zachter, wil ze zachter dan maak jij tempo.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:24

Een doordenkertje

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:25

Betteke schreef:
Een doordenkertje

ja oke maar wees blij dat ik het zonder hulpteugel of wat ook wilde oplossen, ipv een tip te geven ofzo zit je nu gewoon een opmerking te maken waar ik niks aan heb...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:35

Je begint iedere keer topics met de mededeling dat je pony vervelend is en jij doet alles goed?
Bij elk advies wat je niet bevalt trek je je scheur open dus wat wil je deze keer eigenlijk horen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:38

Betteke schreef:
Je begint iedere keer topics met de mededeling dat je pony vervelend is en jij doet alles goed?
Bij elk advies wat je niet bevalt trek je je scheur open dus wat wil je deze keer eigenlijk horen.

jij gaf mij helemaal geen advies anders hoor, ik zou niet weten wat ik aan jou advies had... ik zeg toch helemaal niet dat ik alles goed doe, waarom denk je dan dat ik tips vraag, dus liever geen reacties in dit topic van jou als je me alleen maar af wilt kraken..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:40

Citaat:
wacht tot ze onstpant dan onstpan jij ook

Volgens mij moet jij ontspannen op je paard gaan zitten, dan kan je paard ook ontspannen! En niet andersom....!

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:41

Kris25 schreef:
Citaat:

Volgens mij moet jij ontspannen op je paard gaan zitten, dan kan je paard ook ontspannen! En niet andersom....!

Heel goed opgemerkt.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:43

Kris25 schreef:
Citaat:

sorry misschien beetje stom verwoord! natuurlijk moet ik er ook ontspannen opzitten! maar op een gegeven moment als het een hele tijd niet lukt moet ik mezelf wel blijven vertellen, ontspannen! maar dus ook als zij lekker loopt dat ik dan ook rustig blijf en haar laat ontspannen (niet losgooien) dat was meer wat ik bedoelde.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:43

oh whahah dit ken ik mijn paardje kan zich ook zo heerlijk aanstellen en ergens niet langs willen (terwijl ze echt nergens bang voor is behalve voor fotocamera's )
gewoon negeren, ze stelt zich gewoon aan, niet op letten en geen aandacht aan besteden.
tenminste, dat werkt bij die van mij het beste, ik ken jou paardje niet dus het zou best kunnen dat het bij die van jou niet de beste oplossing is
en idd, gewoon ontspannen blijven zitten, anders word het alleen maar erger
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 12-11-05 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:44

Citaat:
dus liever geen reacties in dit topic van jou als je me alleen maar af wilt kraken..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:57

Ilzjuh schreef:
oh whahah dit ken ik mijn paardje kan zich ook zo heerlijk aanstellen en ergens niet langs willen (terwijl ze echt nergens bang voor is behalve voor fotocamera's )
gewoon negeren, ze stelt zich gewoon aan, niet op letten en geen aandacht aan besteden.
tenminste, dat werkt bij die van mij het beste, ik ken jou paardje niet dus het zou best kunnen dat het bij die van jou niet de beste oplossing is

ja dat niet op letten doe ik ook vaak, maar werkt bij die van mij lang niet altijd dan denkt ze ook ze schenkt geen aandacht dus ik kan ook zo doorgaan... dan kun je het beste tot 10 tellen en weer overnieuw proberen, lukt dan meestal ook wel al loopt ze dan natuurlijk niet meteen super maar ik moet het punt vinden dat ze gehoorzaam is, ze is gewoon heel slim en als ze maar iets onder het werk uit kan komen zal ze het ook proberen (en geef haar eens ongelijk, zouden wij ook proberen) maar dat is geen excuus om haar haar gang te laten gaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:01

Bonny4life schreef:
Ilzjuh schreef:

ja dat niet op letten doe ik ook vaak, maar werkt bij die van mij lang niet altijd dan denkt ze ook ze schenkt geen aandacht dus ik kan ook zo doorgaan... dan kun je het beste tot 10 tellen en weer overnieuw proberen, lukt dan meestal ook wel al loopt ze dan natuurlijk niet meteen super maar ik moet het punt vinden dat ze gehoorzaam is, ze is gewoon heel slim en als ze maar iets onder het werk uit kan komen zal ze het ook proberen (en geef haar eens ongelijk, zouden wij ook proberen) maar dat is geen excuus om haar haar gang te laten gaan.

hmm oke, ik zei al dat dit bij jou paard misschien helemaal niet zou werken ik let er gewoon niet op en als ze gaat zeuren stuur ik haar er gewoon langs, en het werkt bij die van mij prima maarja, niet elk paard is hetzelfde (gelukkig )
wat ik bij andere paarden ook wel doe is gewoon net zo vaak langs dat 'ding' rijden wat ze eng vinden, totdat ze er niet meer op letten, ondertussen doe ik wel gewoon wat oefeningen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:04

hmm oke, ik zei al dat dit bij jou paard misschien helemaal niet zou werken ik let er gewoon niet op en als ze gaat zeuren stuur ik haar er gewoon langs, en het werkt bij die van mij prima maarja, niet elk paard is hetzelfde (gelukkig )
wat ik bij andere paarden ook wel doe is gewoon net zo vaak langs dat 'ding' rijden wat ze eng vinden, totdat ze er niet meer op letten, ondertussen doe ik wel gewoon wat oefeningen
[/quote]

het ding wat ze nu eng vond was mijn isntructrice, als ze bewoog vloog ze weer alle kanten op, en ik denk echt niet dat zij nou zo eng is..
maarja hoe maak ik dat mijn pony duidelijk, die maakte er echt een (race) Spelletje van en dacht maar niet dat ze lekker neewaarts wilde, voorwaarts wel! [/quote]

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 14:37

niemand nog wat tips?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:07

Ga dammen!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:17

nou betwijfel ik zeer of ze daar nou wat mee opschiet hoor tsjah ach, ieder zo zijn eigen hobby
ik weet het eigenlijk ook niet meer, maar zal er nog eens over na gaan denken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:40

Ilzjuh schreef:
nou betwijfel ik zeer of ze daar nou wat mee opschiet hoor tsjah ach, ieder zo zijn eigen hobby
ik weet het eigenlijk ook niet meer, maar zal er nog eens over na gaan denken

dankje jou tips van even daarboven heb ik wel wat aan hoor!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:47

Betteke, als je niet kunt reageren met tips waar de TS iets mee zou kunnen dan kun je wellicht beter helemaal niet meer reageren in dit topic.

Silly_Woman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:03

heey, je zou dr constant dingen kunnen laten doen(ongeveer al geopperd gloofik) maar dan echt gewoon volte 10 meter en daarna meteen van hand veranderen en meteen weer iets doen.. dr echt geen kans geven om maar te denken aan goh zal ik eens wegvliegen:p
ennuh tsja mayb werkt t als je dr op de hand waar je op rijd naar buiten stelt zodat ze moet gaan buigen en dr aand8 bij jou moet houden(is moeilijk uit te leggen vraag anders maar ffjes aan me op school dan probeer ik t iets duidelijker te maken:P )
Grtz JoJo

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 21:10

hey JOJO bedankt voor je tip! zal dat van die voltes eens proberen! of ik vraag t wel op school!

Silly_Woman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:14

no problemo.. al ga ik nie zeggen dat het een kant en klare oplossing is:P ik hoop dat t werkt maja als je t niet gezien heb kan je er ook geen specifiek antwoord op geven toch?:)