achteruitlopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollebol

achteruitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 07:51

mijn paardje is bang om achteruit te lopen

naja bang,ze wil het gewoon echt niet,, ze kan het wel

erop wou totaal niet toen heb ik met haar (ernaast) geoefent, met tegen de borst duwen (+commando) en haar vertrouwen proberen te geven maar ze lijkt het echt niet te durven,

na een paar pogingen doet ze mischien 1 stapje met 2 benen,, flink belonen,, maarja na een half jaar is 1 stapje nog niet veel,, ze lijkt er nog steeds heel angstig bij

iemand ideeen om dit op te lossen of nog tips?
ik weet het niet meer

lizalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:14

blijven oefenen aan de hand. Mijn pony had dit ook. Nu doet ze het super.Een pasje per keer is goed genoeg word vanzelf meer.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:05

probeer het eens tussen twee hindernissen. Gaat ze wel de trailer af? gebruik altijd goed het commando. wat lastiger maar je kan het ook tussen twee andere paarden/pony's proberen. belonen en consequent zijn das belangrijk

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:23

Heeft je paard een probleem met wijken voor druk? Andres gewoon blijven oefen aan de hand. Met een drukhalster (touwhalster) gaat het vaak makkelijker. Je geeft druk en zodra je paard ook maar een cm naar achter gaat meteen druk eraf en super belonen.
Succes!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:58

Ik heb mijn paarden de achteruit geleerd op deze manier:
Mijn benen heel ver naar achteren te leggen en mijn schouders goed ver naar voren. zodra ik weer naar voren wilde legde ik ze weer naar voren en ging rechtop zitten. Uiteindelijk kan je je been steeds een stukje minder ver naar achteren leggen op de wedstrijd leg je uiteindelijk je been 3 cm achter de singel en je gaat achteruit.

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:23

Achterwaarts en halthouden is een moeilijke oefening voor een paard. als je je paard goed aan het lopen hebt, dus goed over de rug en goed op het achterbeen, dan is halthouden al heel zwaar, want je paard staat dan aangespannen en gesloten halt, dat kost veel moeite en kracht voor het paard.

achterwaarts, dan vraag je je paard om nog meer het achterbeen onder de massa te zetten en zijn rug nog meer te bollen.
is dus nog zwaarder, dan halthouden.

brobeer goed halt te houden, dus in de overgang naar hathouden moet je paard voorwaarts blijven denken, dus drang naar voren houden en naar je hand toe blijven. staat je paard netjes halt, dan breng je je gewicht iets naar achteren. je houd je hand er normaal aan en leg je been iets naar achteren. rijd hem met je zit achterwaarts. en iets been. (kuit druk niet schoppen ha ha) je mag best eens een ophouding maken met je hand. gaat hij een pas achterwaarts, dan goed belonen en weer vooruit wegstappen. probeer een ronde later weer.

niet te veel doorvragen in het begin. neem genoegen met het kleinste pasje.

zoals hierboven; blijven oefenen en ook aan de hand.

succes