Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kris25 schreef:Hoi Janne, je schrijft dat er ook al eens een wat meer ervare ruiter op heeft gereden, wat deed ze toen? Ook bokken en galloperen?
Het kan zijn dat ze draven moeilijk vind en aangallopeerd om er onder uit te komen. Het kan ook zijn dat ze niet wil werken. Wat gebeurd er als je inplaats van terug gaat rijden, juist vooruit rijdt? Dus dat ze moet galloperen van je?
Kun je alleen in dat grote weiland rijden? Anders toch een keer een binnenbakje proberen te regelen, is ook iets minder gevaarlijk. Succes!
mariz schreef:volgens mij neemt dat paard je flink in de maling.
hoe doet ze als iemand haar longeert terwijl je dr op zit?
Djeenie schreef:mariz schreef:volgens mij neemt dat paard je flink in de maling.
hoe doet ze als iemand haar longeert terwijl je dr op zit?
Waarom zou ze me in de maling nemen als ze in stap niks doet? Ze kan dan evengoed in stap al beginnen klieren.
Als ze gelongeerd wordt, terwijl iemand erop zit, doet ze net hetzelfde.
. Wel een beetje jammer, maar als ik me idd niet veilig voel is het zowiezo niet leuk om te rijden. Als het longeren goed blijft gaan ga ik dit wel verderdoen.. En haar verder verzorgen, want daar is ze wel braaf bij 
maar ach, ze is geen draak in de omgang en ze heeft een lief veulen.
horselover20 schreef:sorry heb ik waarschijnlijk overheen gelezen
Je zou ook kunnen proberen om hem een tijdje (lees maandje) met rust te laten, en daarna weer helemaal opnieuw beginnen met "inrijden" is dat geen optie?
je kan het altijd proberen toch
en dan in dat maandje lekker vertroetelen en borstelen krijg je ook een goede band met het paard
Het is altijd leuk om bij Nadesh (het paard dus
) en haar veulen te zijn.