alleen op rechterhand weigeren, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winnylover

alleen op rechterhand weigeren, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:03

Hallo mensen,

Zal eventjes kort uitleggen wat er aan de hand is. Vandaag weer naar me fjordje geweest en ben gaan springen. Had eerst kruisje van 30cm in het midden, daar ging ze zonder problemen van allebei de kanten overheen.
Toen ik hem verhoogde weigerde ze elke keer als ik haar op de rechterhand liet springen, linksom was geen probleem. Ook toen ik hem lager zette ging ze er nog niet overheen. Wat ik er ook even bij moet vertellen is dat ze verder met gewoon rijden op de rechterhand ook steeds naar links wou, misschien een beetje stijfheid?
De enigste manier om haar eroverheen te krijgen van die kant was om in stap op de sprong af te gaan en ongeveer 3 meter voor de sprong aandraven, dan had ze geen tijd meer om weg te duiken.
Dit is natuurlijk geen oplossing aangezien ik toch wel vaker met haar wil springen en ze het in principe heel leuk vindt. Wie weet wat het zou kunnen zijn en helpt me hiermee....

Alvast bedankt, liefs Angéla en Winny

Vonnie84

Re: alleen op rechterhand weigeren, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:07

Winnylover schreef:
Wat ik er ook even bij moet vertellen is dat ze verder met gewoon rijden op de rechterhand ook steeds naar links wou, misschien een beetje stijfheid?

Of het stijfheid is kunnen we niet vanaf de computer beoordelen natuurlijk. Maar ik wil je wel aanraden om d'r eerst dressuurmatig goed voor elkaar te hebben. D.w.z. in jou geval dat ze rechtsom goed loopt. Waarschijnlijk rij je rechtsom toch anders dan linksom, of zit de "fout" bij je paard.
Het klinkt ook een beetje als koppigheid of dominantie van je paard. Maar nogmaals, dat kan ik zo niet beoordelen.

Ik denk dat op dit moment alleen je instructrice je kan helpen. Want we kunnen vanaf een beeldscherm niet zien waar de fout zit.

Wat betreft het springen: ik zou even niet meer rechtsom gaan totdat je zeker weet dat ze erover gaat. Want met weigeren los je niets op.

[Edit: ja sorry hoor. Bedtijd )
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 09-11-05 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:09

misschien aan iemand die er verstand van heeft vragen of ze een keer kijkt als je springt of aan je instructie als je die hebt??

Winnylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:17

Ja heb instructrice, waarschijnlijk volgende week weer les dus dan zullen we zien. Maar denk wel dat het goed komt, aangezien we vorige week ook hebben gesprongen en alles ook op de rechterhand goed ging. Vond het alleen vreemd dat ze nu ineens weigerde terwijl ze er wel twee keer normaal overheen is geweest.

Wat betreft dressuurmatige, dat gaat in principe prima, we hebben net onze eerste wedstrijd gehad zondag wat super ging en we zijn verder hard aan het trainen voor volgend jaar.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:19

okee super, tja ik d8 ik raad het maar aan want sommige mensen denken alles zelf te kunnen en dat gaat gewoon niet altijd he.

succes ermee

Winnylover

Re: alleen op rechterhand weigeren, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:49

Bedankt in ieder geval voor de tips, ik laat gauw weer iets van me horen (foto's of een berichtje) hoe het gaat.

Liefs