Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daantjuhhh schreef:1 woord : consueqent zijn!
(ik weet alleen niet hoe je het schrijft)
jihaaa.
Maar vond het zo eerst wel genoeg. klomp schreef:heel simpel eigenlijk, been=reactie...krijg je geen reactie dan geef je een tikje achter je kuit. verder probeer je je benen zo min mogelijk te gebruiken en laat je ze gewoon afhangen. probeer dus alleen been te geven wanneer nodig.
Charos schreef:vooral op wedstrijd begint het echt een probleem te worden, niet vooruit te branden, valt bijna uit de galop, gewoon niks flitsend meer.
Ddorine schreef:Wat wordt er bedoeld met 'schijnovergangen'..?
Doen alsof je een overgang maakt, maar toch niet?
Citaat:Mijn paardje is ook redelijk sloom. Ik ben al goed bezig met overgangen rijden en per dag gaat dat wel goed. Maar dan moet je de volgende keer ook wel opnieuw beginnen.
Ik wil hem dus leren op mijn been te reageren, maar dat gaat maar langzaam. Soms doet ie het wel, soms niet.
Ik geef hem dan idd een tik met de zweep. En een harde als ie niet luisteren wil. Maar al gauw valt ie terug in het slome tempo.
Wat doe ik hieraan..? Ik kan hem wel telkens een tik geven (met reactie), maar hij begint ook al minder te reageren op de zweep... Wat blijft er dan nog over?