Snel en lastig, m'n verzorgpony.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

Snel en lastig, m'n verzorgpony.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:35

Ik heb een verzorgshetlanderpony van 1.05 meter. Hij is best wel lief opzich en kan ook best veel maar nu ik drukker heb met school, niet meer op manege mag rijden en door de regen enzo rijd ik 2 weken niet en staat hij maar op wei. Rijden is dan echt rampzalig en hij laat zich dan ook moeilijk vangen. Bovendien gaat hij dan heel vel draven op de weg en raken zijn ijzers vaak los(Al 3x gebeurd). De ene dag loopt hij vrij rustig en de andere dag sprint hij weg en trekt zich niks van het bit aan. Vooral op de terugreis(Richting stal)wil hij heel hard daar houd ik niet zo van. wel van galopperen maar niet van dat onder je weg loop gedoe. Wie heett tips

elmiran

Re: Snel en lastig, m'n verzorgpony.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:45

eerst een paar keer in de bak rijden en als het goed gaat pas naar buiten gaan. mijn paard is ook wilder als ze niet in de wei geweest is. Dan longeer ik haar meestal even voor het rijden, werkt heel goed.

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:53

of je gooit dr effe los voor je gaat rijden en laat dr effe rennen in de bak. Dan jaag je dr zeg maar een soort van op, zodat ze de meeste energie al kwijt is en geen zin meer heeft om heel hard te gaan rennen als jij er op zit. Maar dat wat elmiran zei werkt ook wel denk hoor! succes!

monsera

Re: Snel en lastig, m'n verzorgpony.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:04

Dit is mss niet het antwoord wat je wil horen maar ik kan me voorstellen dat de pony zo druk is als je 2 weken niet hebt gereden.Gelukkig staat hij wel op de wei maar dat is schijnbaar niet genoeg want hij kan zijn energie niet kwijt.Probeer vaker te rijden of zoek iemand met wie je de pony kan delen en hij weer vaker wordt gereden of gelongeerd.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:10

Ben het met monsera.Hij wordt niet echt aan het werk gezet.Dus hij heeft energie zat.Hij kan doen en laten wat die wilt in de wei.Het kan wel bij sommige paarden.Maar bij deze pony zoals ik leest niet! Gewoon iemand erbij zoeken of toch proberen vaker te gaan rijden of longeren...