pony knikt ''ja'' met zijn hooft met rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

pony knikt ''ja'' met zijn hooft met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:38

hoi ik rijd bijna L1 en hij loopt meestal netjes nagevelijk. maar het gaat de laatste tijd best wel goed eerder liep nooit echt goed nagevelijk hij had ook een verschrikkeleke onderhals,maar die is bijna weg. maar nu gaat hij vaak met zijn hooft knikken, hij trekt me niet uit het zadel ofzo maar hij knik gewoon de hele tijd.

wie weet hoe ik er van af kom of waarom die het doet??

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:45

heb ik ook bij een paard gehad, dat hij begint te knikken met zijn hoofd. Je moet dan gewoon je teugels kort nemen en een vast hand hebben. Als hij omhoog gaat weerstand bieden (wat ik dus bedoel met en vaste hand, dus ja hand plaatsen) en wanneer hij weer naar beneden komt laat je los en speel je zachtjes op je teugels. Maar als ze met hun hoofd knikken is het puur een kwestie van met te korte teugels rijden en/of je geen vast hand hebt en dus meegaat met de beweging. Plaats je hand en laat je paardje naar je hand komen, en zeker niet andersom. Het paard moet naar jou komen en niet jij naar hem. Als je met een vaste hand rijd en niet te lange teugels heeft hij de mogelijkheid niet om te knikken.
Succes ermee !

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:03

Dat zijn een heleboel handen. Controleer eerst eens hoe je paard voor je been en zit is. Absoluut geen teugelhulp geven in een overgang terug naar stap. Lukt dat of moet je tegen een hek aan remmen? Heel veel paarden lopen schijn nageeflijk, in alles wat je van ze vraagt wachten ze op een teugel of bit hulp. En dat moet dus andersom worden.

Zo ook het sturen, zo vaak dat je een ruiter echt met het bit ziet sturen terwijl je dat aan je been en zit moet kunnen. Probeer het eens en vraag je instructeur om hulp. Die zou je moeten kunnen helpen hiermee.

Goofy44

Re: pony knikt ''ja'' met zijn hooft met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:16

Doet je paardje dat in stap of draf of in stap en draf ?

unfearlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:19

bedankt voor de reacties hij doet het in draf.

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:20

Kan ook een gebitsprobleem zijn [wolfstand]
Misschien daar eens naar laten kijken?

unfearlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:53

hij gaat 1 x per half jaar naar de TA en hij is pas geweest en er was niks.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:59

hand stil houden en zorgen voor een constante verbinging

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:24

Als je het paard laat draven met en zonder ruiter, zonder teugel contact met de mond, maakt het hoofd dan ook nog een JA beweging of is het dan over ?

unfearlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 08:54

ik denk dat hij aan het zoeken is want hij liep eerst niet nagevlijk maar nu welw ant ik ben ook wedstrijden gaan rijden. maar hij weet nog niet goed waaar hij zijn hoofd moet houden?? dat zegt mijn instructriece maar hij doet het wel erg vaak moet ik zeggen. en ik weet niet goofy44 ik ben vandaag wedsriujd dan zal ik maandag kijken of die het doet? oke? bedankt iedereen!!