Snap er niks meer van!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Snap er niks meer van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:56

Weet niet waar ik dit eigenlijk moet plaatsen.
Maar ik rijd nu ongeveer een jaar op een nieuwe manege en in het begin werd gezegd dat ik te veel naar voren hinhg was ook zo dat weet ik zelf ook. Nu krijg ik ineens elke keer te horen dat ik te ver naar achter leun! terwijl ik het idee heb dat ik gewoon rechtop zit en dan zegt ze ga naar voren met je bovenlichaam dan hang ik nog meer naar voren dat dat ik in het begin deed heel vreemd!

gizmondo

Re: Snap er niks meer van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:42

Hangen er geen spiegels?Mischien moet je zelf eens kijken in de spiegel of je naar eigen mening nu te veel of te weinig naar achter zit. Vraag nog is aan je instructeur hoe je het dan wel goed moet doen,want met twijfels rijden en prutsen doet je houding ook geen goed.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:16

wanneer je bovenlichaam gelijk is met je hielen ( in een rechte lijn) zit je meestal wel recht...hoofd omhoog, recht voor je uitkijken, rug recht (neit hol) schouders naar achteren, goed op je kont zitten, je mag best ietjes naar achteren hoor, maar niet te ver natuurlijk, laat jezelf af een toe een keer goed recht zetten in de les, en probeer die houding vast te houden,... succes ermee

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 05:03

Laat eens iemand een video opname van je rijden maken. Dan weet je direct wat iemand bedoelt met te veel naar achter of naar voren. Meestal is je "gevoel" over hoe het er uit ziet heel anders dan hoe het er werkelijk uit ziet.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:00

idd peruaanse pas ik heb het ook een tijd gehad dat ik teveel naar voren zat maar ik ben op de fiets gaan oefenen met hakken uitdrukken en schouders naar achteren

klinkt misschien stom maar het heeft me wel geholpen

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:46

soms moet je je gevoel aanpassen.
je hebt het idee, dat je recht zit, maar toch hang je achterover in je onbewustzijn. inderdaad die tip met de video vind ik wel een goed idee.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:41

Ga gewoon naar een professioneel iemand die je les kan geven. Hebben er altijd veel meer verstand van dan van die manege-instructeurs

gianlucka

Re: Snap er niks meer van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:17

PeruaansePas schreef:
Laat eens iemand een video opname van je rijden maken. Dan weet je direct wat iemand bedoelt met te veel naar achter of naar voren. Meestal is je "gevoel" over hoe het er uit ziet heel anders dan hoe het er werkelijk uit ziet.

Dit helpt inderdaad. Wij filmen elkaar vaak met wedstrijden, dan kun je ook precies zien of wat de jury opschrijft klopt en dan kun je ook zien waarom je bepaalde opmerkingen hebt gekregen.
Tijdens les kun je jezelf ook laten filmen, dat helpt echt

braafpaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:50

@Sammie_44
Maar normaal gesproken mag je er toch van uitgaan dat iemand die op een manege les geeft bevoegd is om les te geven en voldoende ervaring heeft.
Neem aan dat zo'n iemand ook zijn diploma's op zak heeft.