Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sandraah schreef:heey...
misschien kan je hem een thiedeman omdoen??
dan kan hij zn hoofd niet meer omhoog doen
missmiekie schreef:misschien last van zn rug, last van zn zadel? eerst lichamelijke dingen uitschakelen dan verder gaan met de tips hierboven(uitgezonder die van sandraah)
svenlOver15 schreef:Okkie1, je hebt wel gelijk, hulpen snapt hij nog niet allemaal.
Maar beenhulpen wel! Als ik naar links wil, en ik leg mn buitenbeen achter de singel en ik geef druk dan gaat ie naar links. Maar.. als je bijvoorbeeld op de linkerhand bij C een grote volte wilt rijden ga je dus voor E naar links, en dan voor B weer naar links. En op het punt dat je voor B weer naar links wilt gooit die pony zn hoofd in de lucht, en dan draaft hij ontzettend hard zijwaarts helemaal naar rechts totdat hij weer bij de bakrand is. Alsof hij daar steun aan heeft! In de stap gaat het nu behoorlijk goed. Maar in de draf niet.. Een volte galloperen lijkt me dus helemaal geen goed idee.
briandylan schreef:Ondanks dat hier er fel op word gereageerd zou ik hem ook een thiedeman of een martingaal om doen.Hij heeft het nu een paar keer gewonnen en op dat moment heb jij geen controle meer over hem.Als je de thiedeman op zijn slapste gaatje doet werkt zodra hij zijn hoofd normaal heeft niet in,maar alleen als hij zijn hoofd omhoog gooit.
Eerst de hulpen fatsoendelijk leren!!Okkie1 schreef:Heb er tot op dit moment 3 zadelmak gemaakt en lopen allemaal perfect,dus je kent mij niet dus oordeel ook niet te snel over mij.Een thiedeman heeft niet een veel andere werking dan een martingaal in dit geval.Ik twijfel of jij wel weet wat een thiedeman is.briandylan schreef:Ondanks dat hier er fel op word gereageerd zou ik hem ook een thiedeman of een martingaal om doen.Hij heeft het nu een paar keer gewonnen en op dat moment heb jij geen controle meer over hem.Als je de thiedeman op zijn slapste gaatje doet werkt zodra hij zijn hoofd normaal heeft niet in,maar alleen als hij zijn hoofd omhoog gooit.
Een martingaal gebruiken wij ook bij alle jonge paarden, maar een thiedemanEerst de hulpen fatsoendelijk leren!!
Heb je überhaubt wel enige ervaring met verschillende jonge paarden en het zadelmak maken? Twijfel ik namelijk aan na zo'n advies.
svenlOver15 schreef:Okkie1, je hebt wel gelijk, hulpen snapt hij nog niet allemaal.
Maar beenhulpen wel! Als ik naar links wil, en ik leg mn buitenbeen achter de singel en ik geef druk dan gaat ie naar links. Maar.. als je bijvoorbeeld op de linkerhand bij C een grote volte wilt rijden ga je dus voor E naar links, en dan voor B weer naar links. En op het punt dat je voor B weer naar links wilt gooit die pony zn hoofd in de lucht, en dan draaft hij ontzettend hard zijwaarts helemaal naar rechts totdat hij weer bij de bakrand is. Alsof hij daar steun aan heeft! In de stap gaat het nu behoorlijk goed. Maar in de draf niet.. Een volte galloperen lijkt me dus helemaal geen goed idee.
briandylan schreef:Iedereen heeft gelukkig zijn eigen opvatting van wat goed is.Op het moment dat je hem een thiedeman opgooit op zijn eerste ring,belemmer je alleen dat hij zijn hoofd omhoog gooit en je de controle kwijt bent,een martingaal werkt op dezelfde manier.En zodra hij weer normaal loopt heeft de thiedeman geen werking meer(mits hij niet te strak staat,maar dat gaf ik al aan).Dit paard heeft al een paar keer gewonnen op deze manier dus moet je zoeken naar andere oplossingen.

.
.
.
Maar heb ook een aantal Haflingers en Fjorden zadelmak gemaakt en die zijn nu eenmaal veel gemakkelijker zadelmak te maken dan andere paarden omdat ze minder snel onder de indruk zijn van andere dingen. En naar aanleiding van je profiel ging ik er maar even vanuit dat het zo'n type paard was wat je zadelmak had gemaakt
Niks met arrogantie te maken geloof ik zo? Sterker nog ik heb zelf Haflingers gehad 
Maar ben er wel super trots op.
En ja, ook bij jonkies
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..
Okkie1 schreef:Ik banketstaaf niet over jou maar tegen jou! Net zo goed als jij tege mij doet!
Daarbij ontwikkeld de rug van het paard ook niet als je er niks mee doet. Dressuur staat voor het ontwikkelen van de bewegingen en bespiering van het paardEn ja, ook bij jonkies
![]()
Hoog begaafde paarden...Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..
.Maar ja zo gaat het is de topsport
je paard zo snel mogeljk naar de top rijden.Hoe bedoel je paard naar de kl*** rijden
.
. Daarbij vraag ik me af hoe je zo snel valse karakterschetsen van iemand kan maken, hoe heet dat ook al weer? Ohja! Vooroordelen...