Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:de mijne is nog steeds ongedurig!! Ik heb der heeel conseqent aangeleerd dat ze allertijde moet uitkijken voor mij: als ze me klem duwde kreeg ze echt een rotschop onder der buik en gaf ik een gil waar ze zo van schrok dat ze de eerste 5 min niet durfte bewegen. Ook als ze op mn teen ging steeds reageerde ik zo. Ik heb heel veel mensen gehoord die het zielig vonden dat ik zo overdreven streng was, maar deze mensen vergeten dat zn paard als een fries gewoon met jou aan de wandeld gaat en als die niet leert dat die rekening met je moet houden die gewoon over je heen loopt. dit hoef je maar 1x te doen en dan weten ze het voor het as half jaar weer hoor!
Mijn paardje is heeel dominant. Ze gebruikt iedereen als schuurpaal: een teken van onderplaatsing. En neemt altijd de leiding vna je over zodra ze hier voor de kans krijgt. Bij jou paardje zal je veel minder agresief hoeven te straffen omdat het eerder bij hem door dringt. Ik heb voorheen geprobeerd met enkel stemhulp of der een tik te geven met mn hand maar dit was gewoon echt niet voldoende voor haar. Nu is het meer dan genoeg omdat ze weet hoe het in elkaar steekt.
Het is heel ff zielig maarwel zo eerlijk tegen over je paardje toch?