pony doet heeeeeel raar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

pony doet heeeeeel raar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:43

een vriendin van mij heeft een haflinger, en als ze ermee in de bak gaat dan stijgert die en bokt en doet echt raar!
ze straft hem dus als hij dat doet maar het helpt gewoon niet. ik probeer haar te helpen dus vraag ik het hier maar. morgen ga ik met haar mee. ze durft er soms niet eens op..

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:49

Misschien is er een reden waarom hij dat doet....

Pijn (zadel of lichamelijk)
of verkeerd - oneerlijk gereden - wat hij nu niet meer pikt...

Het beste is om eerst de pijn uit te sluiten......
Als dat het niet kan zijn, dan les nemen.....en opvoeden....

Hier zijn al zoveel topics over geweest....Afbeelding

marle_sheila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:55

les nemen en na laten kijken of de pony pijn heeft

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:57

les heeft ze al... ik zal zo even vragen of ze nimfy al heeft na laten kijken...

Mondy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:05

is er anders miss ooit iets gebeurd dat hij t eng vind ? je kunt proberen door langzaam opt te bouwen de bak in te gaan dus eerst aan de hand dan aan de longe dan aan de longe er op en miss daarna er op ! maar eerst idd na laten kijken !!!

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:00

jacaranda schreef:
is er anders miss ooit iets gebeurd dat hij t eng vind ? je kunt proberen door langzaam opt te bouwen de bak in te gaan dus eerst aan de hand dan aan de longe dan aan de longe er op en miss daarna er op ! maar eerst idd na laten kijken !!!

ze heeft vroeger mee gereden op een manege en daar heeft zij hem ook gestald en nu heeft ze hem weer ergens anders gestald.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:31

Verplaatst naar RT

elmiran

Re: pony doet heeeeeel raar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:35

doet hij het ook als je zonder zadel/hoofdstel de bak in gaat?
Ik zou hem niet gelijk gaan straffen als je de oorzaak niet weet, misschien heeft hij wel ergens pijn, of past het tuig niet goed.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:38

XxriieterxX schreef:

ze heeft vroeger mee gereden op een manege en daar heeft zij hem ook gestald en nu heeft ze hem weer ergens anders gestald.

is hij kort geleden verhuisd? dattie nog niet aan zn nieuwe omgeving gewend is? Of is er misschien iets gebeurd? En inderdaad na laten kijken of hij ergens pijn heeft (tanden, rug e.d.)

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:39

Misschien heeftie idd wel pijn. Iemand waarvan ik priveles krijg die ook paarden inrijdt heeft heel veel jonge moeilijke paarden die stijgeren als je opstapt. Ze vertelde mij dat je dan een zacht flesje moet pakken met water zonder dop(bijv van olie) daarmee op de bovenkant van het paards hoofd slaan (dus bij de voorpluk en dit doet als het goed is geen pijn) en dan stroomt het water naar beneden en denkt de pony dattie bloed. Weet niet of dit werkt en handig is, maar zij zegt iig van wel en heeft veel ervaring.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:53

PinkyPower schreef:
Ze vertelde mij dat je dan een zacht flesje moet pakken met water zonder dop(bijv van olie) daarmee op de bovenkant van het paards hoofd slaan (dus bij de voorpluk en dit doet als het goed is geen pijn) en dan stroomt het water naar beneden en denkt de pony dattie bloed. Weet niet of dit werkt en handig is, maar zij zegt iig van wel en heeft veel ervaring.

heel aparte manier, als ik dat bij mn pony zou doen zou ik nooit meer aan dr hoofd mogen zitten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:13

Pony eerst goed na laten kijken voordat jullie het samen op gaan lossen.

Straffen heeft totaal geen nut als het dier ergens pijn heeft of ergens last van heeft.

Doet ze het bij de bak inlopen al?
Of op het moment dat ze op wil gaan stijgen?
Doet ze het ook zonder tuig als je de bak in loopt etc?

Ga eerst eens na (hou desnoods een dagboek bij) wanneer ze het precies doet, wat er dan gebeurd en wat er anders is.

Doet ze het elke dag bij bv het opstijgen zou ik toch het zadel en de rug eens na laten kijken.
Doet ze het alleen al bij het naar binnen wandelen zou er weer iets anders kunnen zijn.

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:14

PinkyPower schreef:
Misschien heeftie idd wel pijn. Iemand waarvan ik priveles krijg die ook paarden inrijdt heeft heel veel jonge moeilijke paarden die stijgeren als je opstapt. Ze vertelde mij dat je dan een zacht flesje moet pakken met water zonder dop(bijv van olie) daarmee op de bovenkant van het paards hoofd slaan (dus bij de voorpluk en dit doet als het goed is geen pijn) en dan stroomt het water naar beneden en denkt de pony dattie bloed. Weet niet of dit werkt en handig is, maar zij zegt iig van wel en heeft veel ervaring.

Hier heb ik ook van gehoord....kan ook met een ei dat je kapot slaat tussen de oren. Dan doen ze het als t goed is niet meer....lijkt me wel dat ze daar erg van schrikken. Mijn paard is best wel kopsschuw en denk dan als ik dat zou doen ze nog banger word.

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:01

het meisje die er nu op rijd, die slaat hem tot ie het doet terwijl ze niet eens weten of die pijn heeft:S:S:S

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:12

ze stijgert alleen als je iets van der vraagt. als je iets van der verlangt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:19

Dus eerst na laten kijken, zolag dat niet gebeurd kan je weinig helpen omdat je niet weet waar je goed aan doet.

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:22

ik vind het heel erg zielig dat ze meteen gaan slaan...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:21

Alytuiere schreef:
PinkyPower schreef:
Ze vertelde mij dat je dan een zacht flesje moet pakken met water zonder dop(bijv van olie) daarmee op de bovenkant van het paards hoofd slaan (dus bij de voorpluk en dit doet als het goed is geen pijn) en dan stroomt het water naar beneden en denkt de pony dattie bloed. Weet niet of dit werkt en handig is, maar zij zegt iig van wel en heeft veel ervaring.

heel aparte manier, als ik dat bij mn pony zou doen zou ik nooit meer aan dr hoofd mogen zitten

Ja, ik weet er verder ook niet meer vanaf, heb het alleen gehoord Maar denk idd niet dat dit voor elke pony handig is. Ik bedenk me net dat ze ook iets zij over dat die pony dan denkt dat hij door het stijgeren met zijn kop ergens tegen aan is gekomen, dus dan zou hij weer niet kopschuw worden, maar ik weet dit dus ook allemaal niet 100% zeker.

Mondy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:29

weet je al of de pony is nagekeken ? en hoe reageert de pony als er iemand anders op zit ? miss is t wel bang om weer op zn kop te krijgen en doet ie daarom zo ?

snoep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:17

Mijn zadel bleek gebroken, al zag je niets mijn paard voelde het wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zou ook alle tuig eens nakijken. Bij mijn paard is het gedrag nadat hij het nieuwe zadel vertrouwde erg verbeterd

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:53

Citaat:
het meisje die er nu op rijd, die slaat hem tot ie het doet terwijl ze niet eens weten of die pijn heeft:S:S:S

Moet je eens bij haar proberen, gewoon door slaan want ja het zal wel weer aan het paard liggen he