Het gaat de laatste tijd niet zo lekker met rijden, dus ik heb tips nodig!

Ik zal het 'probleem' even proberen uit te leggen:
Ik heb een beetje het idee dat het paard geen respect voor mij heeft, en dat hij eigenlijk gewoon een beetje doet waar hij zelf zin in heeft. Ik wil echt niet zeggen dat dit alleen aan het paard ligt, zeker niet, maar het is toch niet echt leuk. Ik krijg ook erg moeilijk zijn aandacht, meestal zijn de eendjes in het water belangrijker.
Voorbeelden ->Wanneer ik bijvoorbeeld 5 passen achterwaarts wil, en hij wil er maar 2 dan worden het er ook 2, en dan gaat hij vanzelf weer stappen, zonder dat ik dat heb gezegd.
Verder gaat hij niet goed door de hoeken, terwijl ik toch wel het gevoel heb dat ik duidelijk maak dat dit wél de bedoeling is. Als ik wil dat hij langzaam gaat draven gaat hij stappen, als ik wil dat hij snel gaat draven gaat hij galopperen, en als ik wil dat hij langzaam gaat galopperen valt hij weer terug in draf (Dit is trouwens niet altijd hoor, als ik even 'goed boos wordt' dan doet hij het wel, maar ik vind dat het ook op een normale manier moet kunnen). Hij vindt dit dus blijkbaar nogal moeilijk, maar ik vind dat hij naar mij moet luisteren, dus niet gewoon terug vallen of gaan racen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, en dat jullie tips voor mij hebben.
Groetjes Nancy

Maargoed, ik ga proberen er wat mee te doen.