Sterkte van de hand..... (verschil)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Sterkte van de hand..... (verschil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 10:38

Ik heb dus een soort van probleem, wat wel meerdere mensen hebben (als ik de verhalen om mij heen moet geloven dan )

Ik ben duidelijk op de ene hand sterker (werkt soms terug) dan op de andere hand. In mijn geval is links sterk en rechts slap.
En dan moet ik dus mezelf erop betrappen dat ik teveel met links probeer op te lossen en rechts er bij hangt als een waslijntje. Heel apart

Nu zijn we met les daar natuurlijk druk mee bezig, maar onder begeleiding gaan dingen altijd beter dan wanneer je alleen rijdt. Ik heb er dus ook wat moeite mee om het voor elkaar te krijgen wanneer ik zelf aan het trainen ben. Sommige instructeurs kunnen me tot ongekende hoogte brengen met de les, maar thuis blijkt dat toch wel even anders te werken

Hebben jullie hier ook last van (gehad)? Hoe leren jullie je het zelf af? Iemand nog een goede tip?

Diana_Mabel

Re: Sterkte van de hand..... (verschil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:54

Als mable niet lekker loopt dan check ik mezelf, ga een soort lijstje af in mijn hoofd dan betrap ik mezelf en kan ik het corrigeren.
Je kan ook iemand in de bak zetten die je erop wijst maar die mensen zijn schaars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:58

Dat heb ik ook, als het niet goed gaat, ga ik denken terwijl ik ga stappen
wat zijn de punten die mijn instructrice altijd zegt.
Meestal kom ik dan ook bij een punt uit dat ik denk, hey, dat was ik nu ook aan het doen.

Verder kun jeje bijv aanleren door als je langs de letter H komt te denken H=houding
en loop je zo ff na of je op je verbeter punten aan het letten bent

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 14:13

Daar ben ik ook idd mee bezig, maar we zijn nu op het punt beland dat mevrouw dan gewoon rechtaf gaat op de volgt (zachte kant) terwijl ik linksom wilde (harde kant)

En ik weet dat ik dan links niet vaster moet pakken en nou juist rechts moet aannemen (ze moet leren dat de zachte kant ook erbij hoort )
Maar ja, IK wil linksaf en moet dan toch links trekken om die kant op te gaan en beland ik weer terug bij af........

Mijn rechterhand heeft gewoon moeite met mee doen..........*zucht was ik maar gaan schaken........... *

We oefenen contrastelling en dat doet ze super.

Eigenlijk ben ik zelf het probleem dat kan ik haar niet kwalijk nemen, maar het is soms zo moeilijk om dingen die je automatisch doet af te leren......

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:19

Ik denk niet dat jij het probleem bent als ik dit zo lees.
Afwenden moet op de buiten teugel, verplaats je jegewicht wel naar de binnestijgbeugel in de wending en draai je je romp mee?

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:09

heyyyyy
nou ik had eerst ook dat soort problemen
maar je moet je er echt op focussen desnoodts aan de longeerlijn dat je er daar helemaal op kunt focussen en dat iemand je longeert en dan met rijden je er ook helemaal op focussen dat dee ik eerst ook en dan dingetje voor dingetje er weer bij doen en dan gaat het vanzelf
danielle

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:10

Ik doe alles volgens het boekje, maar mevrouw denkt daar anders over.

Ze is natuurlijk pas 4 jaar dus niet alles hoeft perfect te gaan, maar een beetje zou fijn zijn

Ik ben van mening dat ik het probleem ben, ik moet links meer los laten. Het is logisch dat ze links zelf ook vastpakt als het te ingewikkeld wordt. Dat doe ik tenslotte zelf ook.

Maar ik was gewoon even benieuwd of er mensen waren die DE ultieme tip zou hebben waardoor ik de druk meer gelijk houd.

Ik ga het gewoon weer proberen, we komen er wel, daar ben ik niet bang voor. Maar af en toe wil ik gewoon te veel te snel.........

Pas op de plaats kan dan geen kwaad.