Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uppojono schreef:Ook kun je veel slangenvoltes en wendingen rijden.. En dan in de slangenvolte een extra kleine volte rechtsom maken..
nancy22 schreef:Inderdaad, veel oefenen op de slechte kant. Het is vaak zo dat je paard één betere kant heeft. Dus niet denken van dat is zijn slechte kant, dus ik ga vaker rechtsom rijden, maar juist heel veel oefenen op de andere kant, dan komt het vast wel goed!
Uppojono schreef:Naar mijn idee gaat het er niet om of die volte mooi rond wordt of niet, maar dat je je paardje weer lekker los krijgt.. Daarna kun je wel weer aan de figuren gaan werken.. Natuurlijk moet de volte uiteindelijk mooi rond worden, maar met een paard wat links zo vastzit, zal dat niet gaan lukken..
Met die slangenvolte vind ik het juist mooi dat je je paardje eerst door z'n hele lichaam laat buigen en daarna weer een stukje recht stelt..
Maar dit is mijn manier.. Niet dat ik me jouw manier niet kan inbeelden.. Maar ik ga eerst voor lekker los door het hele lichaam..
nancy22 schreef:nancy22 schreef:Inderdaad, veel oefenen op de slechte kant. Het is vaak zo dat je paard één betere kant heeft. Dus niet denken van dat is zijn slechte kant, dus ik ga vaker rechtsom rijden, maar juist heel veel oefenen op de andere kant, dan komt het vast wel goed!
@ Klomp, ik had het misschien niet helemaal goed gezegd, maar ik bedoelde natuurlijk niet dat je alleen op de slechte kant moet gaan oefenen, wel gewoon op beide kanten evenveel, maar niet alleen op de goede kant. Er zijn best mensen die dan het liefst zo min mogelijk op die kant gaan rijden, daar los je het probleem natuurlijk niet mee op. Dat was meer wat ik bedoelde.