Als elastiek???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Als elastiek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:22

Okay, even een vraagje... als ik op de manege rijd en het paard eerst voor het been heb gekregen enzo moet ik verder mijn handen stil op de plaats houden en een beetje pianospelen, maar nu komt mijn vraag. Mijn instructeur heeft het dan weleens over dat je net moet doen of het een elastiek is die je moet aanspannen en ontspannen ofzo... ik weet niet wat hij dan precies zegt... maar ik snap het verband niet? Elastiek Verward

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:06

Ik denk dat hij bedoelt dat je je teugels vast moet houden alsof het een stuk elastiek is, dus met niet te veel spanning, maar ook niet te los. Maar als je zeker wilt weten, wat hij bedoelt, dan kun je dat toch gewoon aan je instructeur vragen?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:10

hallo!

je kan het zo zien: je voert een gesprek met je paard. en je teugels zijn de telefoonlijnen. die moet je dus constant in contact houden.
waarschijnlijk bedoeld je instructeur dat je met je handen steeds moet zorgen dat dat contact er blijft en als je hem voor je been hebt kan je dus aan de voorkant meer gaan vragen zodat je je paardje aan de teugel krijgt. dus zul je met je handen. steeds iets meer druk nemen op een teugel. maakt niet uit welke ( als je tenminste hoefslag volgt. doe je dat niet dan natuurlijk stelling vragen met de binnenhand) en als je dan die druk hebt gehad dan je hand weer rustig ontspannen. dus net of je koeien aan het melken bent... iets vragen met je hand en weer ontspannen.
dat elastiek is dus alleen dat je soepel moet blijven met je hand dus niet constant gespannen moet blijven!.

groetjes joyce

ps is een beetje een rommelig verhaal maar als je het nog niet snapt pb dan even. dan probeer ik het nog een keer op een andere manier uit te leggen!.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:10

Ja, dat kan ook best, maar dan vergeet ik dat gewoon, ben zo druk bezig Scheve mond tja en dan vraag ik het me later af en dan vraag ik het hier maar even, hebben we ook weer wat om over te kletsen, toch? Tong uitsteken

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:28

hihi

oke dan is het ook goed! hebben we toch weer ff gezellig gepraat he! Lachen

groetjes joycje

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:52

Brendahorseslover schreef:
hebben we ook weer wat om over te kletsen, toch? Tong uitsteken


Verward Verward

Maar goed, ik vergelijk t ook altijd met een telefoonlijntje.
Niet constante druk er op houden of constante volledige ontspanning.
Als je wat van t paard vraag 'bel je hem op' = in de vorm van ophoudingen, als ie doet wat je vraagt, dan 'hang je weer op' = ontspanning.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:25

Nou, Joyce mijn instructeur zei ook weleens net doen of je een koe aan het melekn bent Pling !!
Maar ik denk ook dat hij het zo bedoelt. Het is ervoor om de hals van het paard te laten ontspennen en zo hem te proberen te laen nageven. Dat moet ik ook meestal doen.....en als je het allemaal heel zéker wilt weten..echt gewoon vragen, je instructeur bijt niet! Hij weet het, en ik denk dat hij het niet erg vind dat je het vraagt (niet dat jij dat denkt) Hij zal het wel leuk vinden! Als je het snapt is het rijden (nóg) gemakkelijker!
-xxxx-
monique