wedstrijdcommentaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice

wedstrijdcommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 16:31

Elke keer als ik in stap moet gaan in een proef, krijg ik commentaar over het tempo. Ik kan haar alleen niet harder laten stappen, want dan wordt het een halve draf en ze stapt nu al in middenstap volgens mijn instructrice. Mijn commentaar is:
* verliest teveel tempo
* pony blijft onvoldoende naar voren bij overgang
en dingen die daarop lijken. Weten jullie wat ik daaraan kan doen?

panache

Re: wedstrijdcommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:02

met je zit hem terug rijden.. en direct als hij beetje terug valt een tik geven.. zodat hij op jou moet blijven letten

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:25

van voren tegenhouden en dan goed been geven..

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:09

Veel schijnovergangen rijden, vlak voordat je stapt weer naar draf. Ook heel veel schakelen in de stap. Dus korte verzamelde pasjes en middenstap, en de overgangen moet ie goed aan je been staan. Succes ermee

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:13

Het klinkt alsof je stap eigenlijk wel goed is, maar dat het probleem vooral zit in de overgang van draf naar stap.

Hoe gaat nu je overgang? *pats boem stap* ? Dan lijkt het voor de jury al snel alsof het paard helemaal terug valt tot bijna stilstand. Probeer de overgang beter voor te bereiden en dan gelijk actief weg te stappen.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:05

als je overgang erg slordig is lijkt het soms alsof je paard erg terugvalt.
je moet je paard goed naar voor rijden en van voren weer opvangen!
veel succes!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:58

Suprice schreef:
Elke keer als ik in stap moet gaan in een proef, krijg ik commentaar over het tempo. Ik kan haar alleen niet harder laten stappen, want dan wordt het een halve draf en ze stapt nu al in middenstap volgens mijn instructrice. Mijn commentaar is:
* verliest teveel tempo
* pony blijft onvoldoende naar voren bij overgang
en dingen die daarop lijken. Weten jullie wat ik daaraan kan doen?

De overgang terug zonder hand proberen te rijden, en de overgang niet tot bijna stilstaan rijden. Schijnovergangen kunnen helpen, maar dan heb je ook kans dat hij alleen maar langzamer gaat draven en niet de overgang naar stap verbeterd. Beter lijkt me veel overgangen rijden, draf stap en na 2 of 3 passen weer aandraven, zodat een maal in stap de activiteit blijft.
Ook overgangen naar halthouden uit stap kunnen helpen en dan in de overgang hand voor te houden. Overgangen draf naar halt helpen juist weer niet.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 20:32

Ok heel erg bedankt voor jullie reacties, aan veel dingen heb ik denk ik wel wat. Alleen met de zweep een tikje geven om op te letten doe ik maar niet, want als zij een zweep ziet is ze weg! Maar heel erg bedankt, ik ga het proberen.