Ik heb een paard dat al Z2 gelopen heeft, maar dat naar mijn mening eigenlijk nog niet aankon. Hij heeft namelijk veel te weinig bespiering in de bovenlijn en steekt regelmatig zijn tong uit daardoor. Sinds ik hem eer zelf train is het al heel erg verbeterd, hij heeft al 5-10 cm meer hals dan hij had en gaat dus vooruit, maar vooral rond zijn schoft en de aanzet van de hals aan de schoft wilt het niet opschieten.
Ik rij hem vaak lekker rond en diep en wissel veel af met ontspanning tussendoor, verder longeer ik hem ook zo af en toe met de pessoa teugel.
Verder is er niks aan de hand van niet goed aan het been of niet goed op de achterhand, daar is hij allemaal super in. Hij loopt ook echt zo goed dat je haast zou denken dat hij die bespiering niet nodig heeft, maar het feit dat hij toch zijn tong uitsteekt baart mij zorgen. Wie heeft er nog nuttige tips om echt die spiergroepen te trainen?
Ik heb foto's bijgevoegd zodat jullie het probleem duielijk kunnen zien!

. Als je paard het werk aankan en hij doet dat op een rijtechnisch juiste manier, dan is het toch in orde? Of ben ik nu te simpel?