probleem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gizmondo

probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:55

hallo iedereen,ik ben al een tijdje bezig met mijn paardje,iedere dag rijden als dat niet kan longeren ik doe heel hard mijn best om er het beste van te maken maar vandaag kreeg ik even een uitbarsting waar ik echt spijt van had!een tijdje geleden had ik hier mijn probleem over het vastzetten op linkerhand geplaats,ik heb alle raad opgevolgd en gedaan wat ik kon maar het wou maar niet lukken erger nog als we gingen draven liep ze zomaar vanonder me uit,ze deed niets wat ik vroeg ze wilde zelfs niet meer halt houden!wat mij normaal lukt enkel op mijn zit!
Na al mijn werk die ik hierin gestoken heb was dit echt niet wat ik verwachtte,natuurlijk heeft iedereen is een slechte dag maar dit?! Ze deed NIETS maar echt niets wat ik vroeg met als gevolg dat ik erg kwaad en gefrustreerd geworden ben en mij nogal kwaad gemaakt heb en dingen gedaan heb die ik normaal gezien nooit zou doen!Zoals hard moeten trekken om te stoppen en omdat ze niet meer vooruit wou heb ik mijn zweep gebruikt natuurlijk heb ik haar niet dood geslaan maar wel harder dan normaal,ik schaam mij dooden heb er zo'n spijt van dat ik me zo kwaad gemaakt heb!Heeft er iemand tips voor mij om toch op een betere manier verder te doen als het absoluut niet goed gaat want ik wil mijn paardje niet miskweken,en ik vraag me af of dat het volgende keer niet nog erger zal zijn omdat ik slechte dingen gedaan heb? Ik heb alles met m'n paardje een beetje goed proberen maken door haar is goed te borstelen en een ontspannend wandelingetje te maken aan de hand maar dat maakt mijn fouten niet goed
tips en advies asjeblieft

Anoniem

Re: probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:57

is een paard dan wel HET ideale dier voor jou? als je geen geduld hebt kom je er niet, ik zou zeker hulp vragen.
succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:01

Iedereen is wel eens onredelijk tegen zijn paard, geeft niks als je het jezelf maar realiseerd.

Ik denk dat je het beste een goed begeleidend oog erbij kan halen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:07

phannie schreef:
is een paard dan wel HET ideale dier voor jou? als je geen geduld hebt kom je er niet, ik zou zeker hulp vragen.
succes

Dit vind ik een beetje onzinnig. Niet iedereen heeft engelen geduld, iedereen schiet wel eens uit zijn slof en zolang het geen mishandeling wordt...
En het scheelt gewoon al heel veel dat je zelf weet dat je fout zit! Een goeie tip, als het niet wil lukken en je voelt de bui hangen, gewoon afzadelen, morgen is er weer een dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:13

je schrijft zelf dat je haar al harder met de zweep hebt geslagen dan normaal, ik vind dat niet normaal, dat is mijn mening.

fab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:15

Hoi,
Je zegt dat je je paardje iedere dag rijdt of anders longeerd. Misschien moet eens een dagje wat anders doen. Ik train zelf mn paard ook maar ik zorg er voor dat hij in ieder geval 1x per week mag relaxen. dan krijgt hij een dag vrij of k gooi m lekker los in de bak en ga met m spelen. Das goed voor zn kop en even ontspannend voor jullie allebei. Jij zou het ook niet echt leuk vinden als je iedere dag hard zou moeten werken. En vergeet niet tis geen machine, t blijft een dier en jij hebt ook wel n's je dag niet.
Mijn paard loopt ook wel ns de ene keer super en de volgende dag denkt ie "zoek jij t lkkr uit".
Gewoon volgende dag opnieuw proberen en mijn ervaring is dat afwisseling zorgt voor een blij paard hehe
K weet zeker dat t goed komt!
Veel plezier nog samen!
Groetjes

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:58

Ik voel het altijd al aankomen..
In het begin had k er ook wel eens last van, heel gemeen, en had er daarna ook spijt van... Maar dan werd ik boos omdat hij keihard ging rennen naar het springen ik we gewoon enorm gevaarlijke situaties kregen door z'n snelheid.
Nu voel ik al als het niet gaat, gooi ik de teugels los, ga eerst een paar rondjes stappen en doe dan nog 1 oefening om het goed af te sluiten en dan is het klaar...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:28

phannie schreef:
je schrijft zelf dat je haar al harder met de zweep hebt geslagen dan normaal, ik vind dat niet normaal, dat is mijn mening.

Dit vind ik een overdreven reactie van jou!
Ieder is mens en iedereen maakt fouten.. ze heeft er spijt van.. en geloof me.. de meeste mensen slaan wel eens met de zweep.. en ook weleens harder dan normaal.
Ik heb ook weleens een rotdag.. en ik weet ook wel dat het paard er niets aan kan doen.. maar dan ben je gewoon eerder geprikkeld.
Het beste is van je paard te stappen en de dag erna weer opnieuw proberen.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:14

tuurlijk iedereen wordt wel eens boos of gefrustreerd omdat het niet wil. Maar blijf niet aan het klungelen, maar zoek instructie op, want zo blijft het fout gaan en straks lukt helemaal niets meer...

gizmondo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 11:42

phannie schreef:
succes

mijn paardje is wel het ideale dier voor mij,ik heb haar al heel lang ze is gewoon nog jong en moet nog veel leren,over de hulp ik heb lessen,ik ben niet iemand die op mijn paard zit zonder te weten wat ik doe. Alles wat ik leer doe ik maar soms lukt dat niet,kan aan mij liggen(ik heb ook wel eens een slechte dag)of kan aan mijn paardje liggen.
Ik snap je reactie wel,maar je moet niet denken dat ik haar mishandeld heb ik wat gewoon wat harder dan normaal,want moest ik haar mishandelen zou ze nooit het lieve paardje geworden zijn dat ze nu is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:27

Je hebt een jong paard, met alle paarden maar zeker met de jonge paarden gaat het met ups en downs. Heb je een slechte dag - en die heeft echt iedereen, niks om je voor te schamen - kijk even terug op alles wat je sinds het begin hebt bereikt en ga iets ontspannends doen (buitenritje, springen, balkjesoefeningen). Is je bui TE slecht, stap er dan af en longeer wat of zet haar terug op stal. Wil je toch graag doortrainen, doe dan eens iets waarvan je zeker weet dat het goed gaat of pak iets nieuws aan waar je zelf nog geen verwachtingen van hebt, zodat je gewoon blij kunt zijn met wat je paard WEL doet.
Leg ook uit aan je instructie dat je even vast zit en dat het frustraties oplevert, hij/zij weet nog wel meer oefeningen die je kunnen helpen waarbij je het probleem aanpakt met een omweg.
Succes!

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:04

Jonge paarden zijn ook nog volop in ontwikkeling. Kheb ook vaak genoeg gehad dat ie de ene week linksom niet buigde en de weer erop rechtsom weer niet :S erg frustrerend, maar niets aan te doen. Gewoon dooroefenen niet boos worden, hij is gewoon aan een kant even wat minder goed ontwikkeld dan aan de andere kant, wat stijfheid kan veroorzaken.
Daarbij komt ook nog dat je niet iedere dag een goede dag kunt hebben. Bovendien vind ik dat je paardje wel erg vaak moet lopen als je hem iedere dag doet. Voor een jonge pony/paard is 5x per week het maximale als je het mij vraagt. Kan ook zijn dat ie door het vele werken spierpijn heeft.
En boos worden doet iedereen wel eens , zolang je maar zelf inziet dat het onterecht was en de volgende keer iets beter nadenkt voordat je uit je slof schiet.
Je kunt simpelweg niet leren zonder af en toe fouten te maken!