stelling ..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

stelling ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:36

Hallo,

Met mijn pony gaat de halshouding (nageeflijkheid) heel goed,
maar hij wil totaal geen stelling geven, hij is echt niet soepel
in z`n lijf. (onder het rijden)
Hij snapt het met het been niet, bevoorbeeld als ik stelling vraag,
gaat hij helemaal die kant op waar ik vraag omdat hij m`n been
niet snapt.
Bijvoorbeeld wijken lukt dus daarom ook niet

Wie kan mij helpen of tips geven?
Alvast bedankt!

sandradeboer

Re: stelling ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:41

Je moet zorgen dat je paard eerst onvoorwaardelijk aan je beenhulpen staat. Uit je verhaal meen ik op te maken dat je hij door je binnenbeen heen loopt. Ik zou proberen om rechter de wending in te gaan. Probeer het hele lichaam mee te nemen in de wending. Gebruik met name je buitenteugel en buitenbeen om de grens aan te geven en de volte in te leiden. Om te voorkomen dat je zijn hals/hoofd te veel naar binnen trekt en hij dus die kant oploopt, kun je beter je binnenhand iets omhoog brengen. Zo knikt zijn hals niet overmatig in en kan je toch de binnenzijde goed ondersteunen.

Wat je tevens kunt doen in bijgezet longeren. Hij gaat dan gebogen op de volte, zonder te veel stelling. Het probleem van jouw pony is dat hij niet wil buigen in zijn lijf. Dat moet je gaan trainen.

Succes!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:21

hoort dit niet bij [RT] ?????

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:28

Ik zou heeeeeel veel wendingen,slangenvoltes,achtjes ed gaan rijden waarbij je ook probeert te voorkomen dat hij door je been valt. In de wending kun je hem ook gemakkelijker bij je houden zodat hij niet onder je wegschiet als je hem voor je binnenbeen opzij tikt.

Wijken en wendingen om de voorhand kunnen ook helpen, gewoon vaak herhalen. Nadeel met wijken is natuurlijk dat hij makkelijker onder je uit kan lopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:10

VMR -> RT

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:51

hallo
ik heb problemen met het berijden van me paard..(kwpn)
'aan de teugel rijden,stelling' ik krijg het maar niet te pakken.
allereerst moet ik hem soepeler maken ..en pas na +/- 45 minuten loopt hij aan de teugel.. meestal heb ik het dan opgeven!!
muiter is een sterk paard en is ook nog eens 1,83 m ...
ik moet zoveel doen..totdat hij pas aan de teugel loopt.. heeft er iemand tips? kijk er altijd tegen op.. als k me zadel pak... gr. kelly ??