niet door tot de G

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

niet door tot de G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:43

ik heb een probleem..

als ik een proef ga rijden en dan de eerste keer halthoud gaat het wel goed en netjes bij X.
maar als ik dan voor de 2e keer moet halthouden en dat moet dan meestal bij de G dan wil mijn pony al gelijk stoppen bij de X, en dan krijg ik haar egt met geen mogelijkheid tot de G

heeft iemand misschien tips..?

alvast bedankt!

__PSM__

Re: niet door tot de G

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:46

in je training alleen doorrijden tot G misschien helpt dat, en overal in de bak halthouden???

Weet niet hoor, bedenk zomaar wat

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:47

Waarschijnlijk weet je pony al wat er gaat gebeuren als je de AC-lijn oprijdt... Met oefenen voor je proef eens afwenden op de AC-lijn en dan niet halthouden, maar doorrijden.. de volgende keer eens stoppen bij de D... dan weer eens bij X.. dan weer doorrijden.. ofwel: afwisselen.. dan moet je pony meer op jou letten en gaat 'ie niet zelf doen wat 'ie ongeveer denkt dat goed is..

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:50

okey ik zal eens proberen thx

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:16

en bijv. vanuit draf terugnemen naar stap op X en daarna weer wegrijden maar in elk geval niet stil laten vallen.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:30

Of bijvoorbeeld helemaal niet stil gaan staan op de A-C lijn, maar die gewoon een meenemen om te kijken of je paard recht loopt tussen jou twee benen en teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:27

Idd zoals hierboven al gezegd, veel anderd oefeningen doen op die AC lijn, hij moet gewoon op jou blijven letten en niet voor je uit gaan denken. Ook kan je desnoods in de proef een x een volte rijden als ie weer stoppen wil, want vaak hebben ze t in de proef helemaal door!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:18

Smiek, dit komt me zo bekend voor!

Mijn volbloedje heeft het ook helemaal in de gaten. Zodra ik in een dressuurring kom vindt zij gewoon dat je op X halt moet houden. Nou is dat in het L2 niet zo'n probleem, want het moet toch altijd op de X.

Maar er zit ook een proef bij waar je bijna aan het einde moet afwenden op de AC lijn. En dan wil zij gewoon stoppen, hoe hard ik ook drijf. Ze voelt gewoon aan dat het op een wedstrijd is, want thuis met oefenen doet ze dat niet (ik heb daar ook geen rijbak, maar ik rij in de wei, zonder bordjes, dat scheelt natuurlijk ook ).

Ik kan je alleen maar als tip meegeven dat je echt goed door moet drijven en je aandacht echt moet richten op de letter G, en dat je daar wil stoppen.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:07

haha jah psies dat heb ikk ook als ik thuis rij is er niks aan de hand maar zodra ik op een wedstrijd kom, gaat ze mooi bij X halthouden..:S

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:28

Niet aan de X denken maar concentreer je op G, kijk vooruit naar die G.
blijf rijden! Vaak zat houden mensen op met drijven zodra ze de bocht uit zijn.
Tussen je benen opgesloten houden en doorrijden.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:30

idd zoals hierboven gezegd!
ga eens in verschillende delen van de bak ook halthouden (op de korte zijde enzo)
en ga een afwenden bij A, en rijd een keer de hele A-C lijn over zonder te stoppen, stop dan weer een keer bij D.
Ga weer een keer stappen, en draaf dan weer weg op de A-C lijn.
Dan moet ie wel op jou letten, en dan maak je hem een beetje in de war als t waren zodat hij niet meer voor jou kan denken!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:27

hahaha, herkenbaar!!

Nordwind weet na zóveel proefjes waarbij dat moet ookal precies dat hij op G moet halthouden de tweede keer.. tot G red ik het dus ook nooit maar met een lief lachje naar de jury krijg ik er nooit zoveel commentaar op Meestal krijg ik hem wel door tot z'n neus op G.. Dus ongeveer een meter of anderhalf te vroeg.

Misschien eens proberen om rond x nog middendraf te proberen en je voorlezer halthouden uit te spreken als hh ofzo, of gewoon niet zeggen. Succes ermee

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:42

Niet te vaak proefjes oefenen!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:59

als je een proef rijd, ook al verpest je hem dan wel, een keer iets heel anders doen op de AC-lijn ofzo denk ik. Dan verpest je misschien een keer een proef, maar als hij het daarna wel beter doet... achja, t valt te proberen, anders weet ik ook niets, gwoon goed blijven drijven enzo denk ik anders..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:07

Rij ook eens middendraf op de AC lijn.