onregelmatig achter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foxxie

onregelmatig achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 11:00

Mijn paard heeft sinds kort dat hij rechtachter onregelmatig is (met zijn linkerachterbeen stapt hij soms een korte pas dan zijn rechterachterbeen). Dit is alleen in stap te zien en is niet bij elke stap, maar af en toe.
Verder merk ik dat als hij gewoon stilstaat (bv. op de poetsplaats) dat zijn rugspieren aan de linkerkant harder / gespannener staan dan de rechterkant.
Met rijden draagt hij zijn staart iets naar rechts.
Zijn zadel past verder goed en hij reageert hier niet boos op ofzo.
Hoe zou ik dit probleem het beste kunnen oplossen, door training, dierenarts of een fysiotherapeut. Wie herkent dit probleem en wie heeft er tips voor mij om dit probleem op te lossen?

VValar

Re: onregelmatig achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:08

Als ik dit zo hoor zou ik zeggen dat hij hartstikke vast is op links. Ik zou allereerst mijn paard proberen los te rijden aan die kant, wat gelijk verbetering zou moeten opleveren.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:35

longeren een paar dagen achter elkaar dan dan inderdadd erg goed los rijden.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:39

Of misschien toch even laten nakijken door een Da.

Mijn haf, zet soms la korter weg in de draf, is inderdaad scheef maar heeft ook een probleem met zijn knieband la.

Dus als het langer aanhoudt zou ik toch de DA even laten komen kijken..

Succes

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 11:15

bedankt voor jullie reacties, ik ben nog even aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen omdat er nu iemand anders op me paard rijdt omdat ik zelf dat nog niet kan door omstandigheden.
Binnenkort komt de veearts toch langs voor de jaarlijkse enting, laat ik hem er meteen naar kijken en bespreek ik wel wat het beste is.
Misschien is een fysiotherapeut of een osteopeut een oplossing...
of gewoon goed losrijden wie weet.