kan niet blijven zitten in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

kan niet blijven zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:41

Ik rijd op mijn verzorgpaard en in draf en stap gaat alles goed maar ik de galop trek ik mijn benen op en daardoor ga ik naar voren zitten en dan kan ik helemaal niet goed meer zitten.Ikoefen al een tijdje recht op te zitten soms gaat het wat beter maar de keer erop lukt het weer niet en ook als ik net een beetje recht zir valt ze terug in draf hebben jullie een idee wat ik zou kunnen doen??

Karo_Ilona

Re: kan niet blijven zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:08

opgetrokken benen is vaak een teken van spanning... ontspan zelf dus..
ook misschien goed om een keer zonder beugels te rijden.. dan moet je wel rechtop zitten om in balans te blijven..

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:59

maar als ik dan ontspan valt ze terug in draf dus dan wil ik drijven en dan ga ik weer met opgetrokken benen zitten en naar voren

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:13

Ontspannen, en probeer gewoon je hakken uit te drukken, het paard aan te voelen in zijn beweging... Dan gaat het vanzelf wel goed

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:14

pressent schreef:
maar als ik dan ontspan valt ze terug in draf dus dan wil ik drijven en dan ga ik weer met opgetrokken benen zitten en naar voren

je moet ook niet alleen drijven als je terug WIL vallen je moet altijd ( naar je hand toe) blijven drijven dan gaat ze ook vanzelf nageefelijk lopen . en hou je ook sprong in de galop!

IN het begin is het ff uitproberen daarna weet je hoeveel been je bij haar precies moet geven om dr in galop te houden.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 19:18

zal het proberen

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:41

pressent schreef:
zal het proberen

okee!! haha

maar dat geld niet alleen voor de galop maar ook voor de stap en draf.
als jij drijft en ze gaat versnellen (terwijl jij dat niet wilt) dan weet je dus dat je iets meer druk op de teugels moet nemen als ze nog niet goed nageefelijk is .

en omgekeerd

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:08

je bedoelt dus dat je de hele tijd door moet blijven drijven, is het niet juist de bedoeling dat je paard, ook al zit je ontspannen en drijf je niet, gewoon blijft lopen en niet uit zichzelf terug valt? Het paard dat ik nu rijd hoef ik alleen af en toe bij te drijven maar verder verwacht ik van hem dat hij gewoon nageeflijk blijft lopen ook als ik niet drijf. Bij mij betekent drijven versnellen, of als ik hem een beetje terughoud meer actie. Ik denk niet dat dit je houden zal verbeteren. Misschien begrijp ik je verkeerd :S... maar proberen te ontspannen en zonder zadel je zit oefenen helpt zeker. Ook kan je in de galop proberen heeeel licht in je beugels te gaan staan, maar dan wel zo weinig dat je het niet of nauwelijks kan zien als je ernaar kijkt. Veel succes ermee!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:08

houding bedoel ik, niet houden... sorryy

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:24

krumel schreef:
je bedoelt dus dat je de hele tijd door moet blijven drijven, is het niet juist de bedoeling dat je paard, ook al zit je ontspannen en drijf je niet, gewoon blijft lopen en niet uit zichzelf terug valt? Het paard dat ik nu rijd hoef ik alleen af en toe bij te drijven maar verder verwacht ik van hem dat hij gewoon nageeflijk blijft lopen ook als ik niet drijf. Bij mij betekent drijven versnellen, of als ik hem een beetje terughoud meer actie. Ik denk niet dat dit je houden zal verbeteren. Misschien begrijp ik je verkeerd :S... maar proberen te ontspannen en zonder zadel je zit oefenen helpt zeker. Ook kan je in de galop proberen heeeel licht in je beugels te gaan staan, maar dan wel zo weinig dat je het niet of nauwelijks kan zien als je ernaar kijkt. Veel succes ermee!

eigenlijk moet je bijna de hele tijd blijven drijven ja telkens naar je hand toe dat je pony een mooie aanleunig behoudt voorwaarts blijft enz...

maar het is niet de bedoeling dat je keihard been geeft maar gewoon rustig/zachtjes je been eraan houden....

maar iedereen heeft zn eigen manier van rijden