Soms is links los.. Daarna weer vast ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ericaa

Soms is links los.. Daarna weer vast ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 10:53

Hey!
De ene keer, heeft mn pony links omwijs vast! en krijg ook nietg meer los.. De ene keer als ik ga rijden, heeft ze m weer los, en kan ik zo een uurtje lekker doorrijden.. Doe ik hier iets fout?

Sophie2

Re: Soms is links los.. Daarna weer vast ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:42

misschien.. je moet haar elke keer even goed los rijden.. misschien dat dat helpt?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:35

Het kan zijn dat je paard spierpijn heeft op de dagen dat het niet lukt.Probeer je ook niet te veel op links te concentreren als het niet lukt maar blijf dan gewoon proberen je paard op beide kanten lekker los te rijden door heel veel overgangen te rijden en veel figuren te rijden zoals grote voltes, kleine voltes, slangegevoltes enz en dan af en toe een stukje extra naar binnen of naar buiten te laten kijken ondertussen blijf je natuurlijk wel de overgangen rijden als je de figuren rijdt.Blijf lekker afwisselen en niet steeds op de hoefslag hangen.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:41

Begin idd goed met losrijden. In stap schoudervoor, in draf schouder voor, en veel Sjes rijden.
Als je pony weer een keer het bit vast pakt, kan je ook met je hand even aan het bit friemelen zodat ze het weer los laat.

Lexitje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:49

Paarden kunnen eenmaal losgewerkt door een fout van de ruiter toch weer vast gaan zitten. Met mijn paard is het zelfs nog wat leuker: hij zat links altijd muurvast tot twee maanden geleden, toen heel los, een week later zat 'ie rechts muurvast. Kregen we hem los, dan zat hij links weer vast. Pijn heeft hij niet. Had ik hem overlaatst weer los op de kant dat hij vastzat, ging hij gelijk op beide kanten vastzitten. Een paard loswerken is een kwestie van consequent zijn en blijven in het vragen, en eenmaal het gevraagde bereikt is, geef je na.