eenzijdige kuithulp. geen reactie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

eenzijdige kuithulp. geen reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 15:18

hallo!

ik had een vraag. ik berijd een 4 jarige mrrie. en ben nu bezig met binnenstelling. en wijken. wijken gaat al goed alleen als ik binnenstelling vraag dan reageert ze niet op de hulp en loopt gewoon door mijn binnenbeen heen. met het wijken kan ik wel binnenstelling vragen, ook op de lange zijde kan ik ietsje binnenstelling vragen. maar ze gaat de hoek als een plank door. wat kan ik hieraan doen? en wat zijn jullie hulpen voor binnenstelling ?(binnenbeen aandrijven desnoods buitenbeen ietsje achter de singel?) en hebben jullie tips?

alvast bedankt, marisz

Liselot

Re: eenzijdige kuithulp. geen reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:34

de hulp die ik geef:
binnenhand van de hals als "richtingaanwijzer" buitenhand houd je op dezelfde plek. binnenbeen drijft iets buitenbeen waakt iets achter de singel.
als je paard door je been loopt mag je hem daar best eens op aanpakken... kom eens duidelijk in met je been of geef met je zweep een tikje vlakbij je kuit. neem dan terug en probeer het opnieuw.

hardi

Re: eenzijdige kuithulp. geen reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:05

Jou paard vindt het waarschijnlijk moeilijk om dus te buigen om jou binnenbeen in zijn ribbenkast dus.

Met wijken heb je stelling en is het paard voor de rest recht.
In een hoek moet het paard dus ook buigen door zijn ribben om jou binnenbeen.

Plaats dus gewoon je binnen hand iets van de hals af voor de stelling en drijf met je binnenbeen rond naar je buitenteugel. Houd je buitenbeen waaks iets achter de singel zodat hij zijn achterhand niet naar buiten gooit en dus in principe in zijn lijf weer recht wordt.