hoe leer ik mijn pony stelling binnenwaarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

hoe leer ik mijn pony stelling binnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:10

mijn pony+ bijrijder snappen de stelling naar binnen niet en ik kan ze het niet goed uitleggen. heeft iemand misschien een paar tips hoe ik ze dit uit kan leggen zodat mijn bijrijder, de pony dit kan aanleren. groetjes luna

Lins_Vetra

Re: hoe leer ik mijn pony stelling binnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:31

Als je de bocht doorkomt hou je de stelling maar duw je de pony met het binnenbeen rechtdoor. Handen houding blijft hetzelfde

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:02

Ja. idd.
Het beste is om dit in stap te proberen en wanneer er moeilijkheden ontstaan in de stelling en buiging, een kleine volte te maken.
Succes !!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:48

Ook voltes en dan wat extra binnenbeen geven wil nog wel eens goed helpen. Kan mij herinneren dat dat mijn zus een keer verteld is in haar les.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:09

Het is beste wat je kan doen, is een aantal prive-lessen nemen.

Ik zal proberen uitleggen. Je moet altijd je binnenbeen gebruiken en sluit op met je buitenbeen. Anders loopt hij/zij scheef en/of zwaait met zijn achterhand naar buiten wat niet de bedoeling is. Je binnenhand een beetje van de hals af en buitenhand op zijn plaats houden. Speel klein beetje met je binnenhand, dan kan je pony beter door zijn hals heen buigen. Je moet net zijn oog zien als hij de stelling aanneemt.

Rij ook veel figuren zoals voltes, gebroken lijnen, slangenvoltes. Dat zijn de oefeningen waarbij je stelling nodig hebt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:11

(h) ik moet het nu een jong paard leren.. maar als ik bij haar het binnenbeen aanleg.. in een bocht of volte, denkt zij dat we harder moeten..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:09

Voor tegen houden (maar natuurlijk niet te veel) en je zwaar maken. In de draf maak je het sta moment langer en ga je dieper in je zadel zitten.