wiebelende benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

wiebelende benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 21:27

Ik heb erg wiebelende benen en dit is mij vroeger nooit gezegd en nu is het zo'n beetje automatisme geworden Huilen .
Das dus erg slecht voor mijn pony en haar 'aan het beenheid'.
Dus weet er iemand een trucje hiervoor?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:12

Nou, ik heb het ook op mijn eigen kleine beestje, die is wat smaller (daar schuif ik het maar op af) en ben heel erg bezig om het te verbeteren (sowieso m'n zit minder onrustig te krijgen). Wat ik doe is er heel bewust mee bezig zijn en af en toe zonder beugels rijden. En dan nog zal het tijd kosten, maar uiteindelijk moet het lukken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:45

Zitles nemen. Aan de longe, laat een ander maar aandacht besteden aan de pony, kun jij je op je zit concentreren. Zonder stijgbeugels om te beginnen.
Benen lang en op je kont zitten.
En oefeningen doen. Dijen heffen (dan moet je wel op je gat zitten }> ) etc. etc. Zijn een hoop dingen te verzinnen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:48

het kan ook te maken hebben met het zadel waar je op rijd. Leg er eens een ander zadel op, en kijk dan naar het effect. Leren zitvlak wil ook wel eens helpen misschien.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:15

Inderdaad, het kan ook aan het zadel liggen. Bij mijn bijrijdpaard zijn eigen zadel kan ik mijn benen minder stil (niet dat ik erg beweeg, maar het is wel minder) houden dan op mijn eigen dressuurzadel.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:45

Je hoort op elk zadel stil te kunnen zitten zonder lederen zitvlak, zo is het nu eenmaal. Ik zou dat doen wat Margreet zegt, er goede oefening.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 22:25

Thanx, ik ga hard oefenen en mijn instuctrice ff om zitlessen vragen. Zadel is het idd niet, want het is gewoon mijn eigen fout. Dit wordt dus oefenen!!!!!!!