Achterhand sterker in de galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Achterhand sterker in de galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 10:47

Ik heb het idee dat Solide niet zo sterk is in de achterhand tijdens de galop. Vaak wil ze zelfs zo gaan galoperen dat haar 2 achterbenen gelijktijdig naar voren komen waardoor ze heel onstabiel wordt in de galop.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik die achterhand sterker kan krijgen of die gekke sprongen van haar eruit kan krijgen?

loveSaros

Re: Achterhand sterker in de galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:48

Ik had het probleem dat de achterhand van mijn pony helemaal slap was geworden. Om dat te verbeteren heb ik heel veel overgangen moeten rijden, vooral van draf naar middendraf.. En nu, ongeveer 4 maanden later is het helemaal over en loopt hij super mooi achter!!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:49

Owja,, nog even dit,, het was niet mijn schult dat die achterhand slap was geworden, de vorige eigenaar had er niet zo veel meer mee gedaan en ik heb mijn pony nu pas 1/2 jaar..

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:36

Ja! Inderdaad veel overgangen rijden, ook gewoon in de galop. Eerst een normale galop dan een langzame galop (wel dat ie mooi doorgalopeert) en dan weer naar een middengalop. En veel voltes in de galop maken. Je kan ook overgangen maken van de galop naar de stap, dan moet ie heel erg zijn achterhand erbij houden om af te remmen.
Lijkt heel simpel maar het het kost toch enige moeite en er gaat ook veel tijd in zitten, maar het gaat heus wel lukken! .

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:32

Door vaak aan te springen in galop kunnen ze sterker worden dus steeds kleine stukjes galoperen en dan weer opnieuw aanspringen.En door veel te schakelen in de galop een pasje veruimen en een pasje terug laten komen en ook echt reactie eisen van je paard beter dat je paard een keer terug valt naar de draf dan dat je maar gewoon door blijft galoperen en er eigenlijk niets gebeurt probeer de grens op te zoeken.Een leuke oefening is om een balk neer te leggen op de binnenhoefslag en 19 meter verder weer een balk op de binnen hoefslag en dan daar overheen galoperen.Je rijd dan op de binnenhoefsalg is ook al een hele goede oefenening en je gaat kijken hoeveel passen[galopsprongen] hij tussen de twee balken maakt en dan doe je dit een paar keer daarna ga je eens proberen of je er een galopsprong meer of minder tussen de balken kan krijgen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:27

In ieder geval al super tnx voor de reacties en tips. Vandaag heb ik Solide met mijn bijrijdster hard aan het werk gezet en in eerste instantie vond ze er niks aan om een stukje te galoperen en daarna weer te draven, maar na een paar keer ging het hartstikke goed en luisterde ze erg goed naar.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:29

Veel overgangen rijden en haar op een kleine volte zetten werkt ook. Mijn paard had erg slappe spieren in de achterhand, door kleinere voltes te rijden moet ze haar benen beter onder het lichaam plaatsen met het gevolg dat ze ze beter gaat gebruiken en sterker worden. Natuurlijk moet je niet héle kleine voltes gaan rijden, maar bijvoorbeeld eerst voltes van 15m en daarna 10m.
Succes