Kim,
Zo ben ik al bezig. Om een goed beeld te krijgen zou ik haast zeggen kom eens langs. Ze heeft een lichte vorm van artrose (ze is 11 jaar) en ik heb eigenlijk pas echt wedstrijdgericht leren rijden de afgelopen 2 a 3 jaar. Ik heb de uitgestrekte draf eigenlijk nooit echt met haar geoefend. Was ook niet nodig want ik heb altijd met haar gesprongen. Nu ga ik dus over naar de dressuur en moet zo over naar de L2 dan zou het toch aardig zijn als ze iig een klein beetje zou verruimen. Ik ga de grondbalken echt geen 2 meter uit elkaar leggen. Ik wil haar de hulpen leren voor het verruimen en vooral ook voor het terugkomen. Balkjes kunnen daar wonderen bij verrichten. En ik weet (Advies DA) dat ik dat zou kunnen doen als de balken niet te hard zouden zijn. Ik ga nu schuimrubber balken aanschaffen met een draadeinderdoor zodat ze beter blijven liggen. En dan kijken of het werkt. (overigens ook best wel veilig voor het gewoon springen bedacht ik me maar dat zit er met deze merrie toch niet meer in)
Citaat:
Vergeet ook niet dat als je ziet dat je paard pijn heeft (of als je het voelt) dat je dan het welzijn van je paard boven je eigenbelang stelt, en hem niet meer doet werken.
xxx
Als je me zou kennen zou je weten hoe ik er mee omga. Reken er maar op dat ik een behoorlijk potje heb zitten janken toen ik hoorde wat er aan de hand was. en zelfs nu ik dit topic schrijf kan ik wel weer janken. Ik heb echt alles over om mijn paardje in topconditie te brengen (voor haar doen dan) speciaal beslag, supplementen 24/7 buiten, elke dag in beweging, osteopaat.....
(ik weet dat het geen aanval is hoor en bedankt ook voor je advies maar ik probeer even aan te geven hoe ik er mee omga want anders komen er veel vooroordelen)
Ik hoop dat het gaat werken met de schuimrubber balken. Kijken of ze ze in leuke kleurtjes hebben.
en of ze blijven ziggen.
Overigens zijn alle adviezen nog welkom