niet willen galopperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

niet willen galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:50

hoi,
zinds kort rij ik een paardje zowel in het bos en in de bak. als ik met andere na het bos ga, wil mevr. best galopperen(voorop maar ook achteraan of middenin). ben ik alleen, geef ik dezelfde hulpen(gewoon beenhulp zo heel af en toe ook stemhulp erbij) dan springt ze gewoon niet aan!! zweepje erbij, wil ook niet helpen...
wat te doen??
in de bak springt ze gewoon allebei de kanten goed aan.. (rij vaak hetzelfde rondje dus het pad kent ze ook waar we galopperen...)

Bienotje

Re: niet willen galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:42

Ben je als je zelf alleen rijdt in het bos niet voorzichtiger soms? Aanspringen in galop is aanspringen, je weet dat ze het kan. Dus misschien gewoon eens strenger zijn..Galop is galop en als je paard dwars is dan is gebruik van de zweep op zijn tijd niet verkeerd. Consequent zijn dus en oefenen hiermee. De eerste keer voet bij stuk houden dat ie aan moet springen, zodra dat dan ook echt eens is gelukt dan natuurlijk ook je paard daarvoor belonen. En volgende keer weer herhalen..
Succes!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:13

bienotje: ik ben niet echt bewust voorzichtiger, kheb zelf juist ook van galop is galop. zweep heb ik dr ook altijd dan bij en zelf had ik toen al iets van nou nou die zweep mag wel wat minder. net of ze het gewoon niet snapt.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:23

Spring voortaan altijd op een bepaald punt aan en bereid haar er voor op, bij die boom is galop, bij die stap, voor die ''galopboom'' laat je haar vast iets harder gaan... na een tijdje heeft ze het vanzelf door! Groetjes Nathalie

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 21:26

dnakje, ik ga het proberen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:03

Niet dat ik wil zeggen dat je je paard keihard moet slaan ofzo he, hoe alles precies in elkaar steekt kan ik vanaf de computer niet oordelen.

Maar wat ik begrijp is dat je paard het zeker kan, maar op een of andere manier als je alleen rijdt niet wil. Tja, dan een keer je zweep gebruiken waarmee je effect hebt denk ik dat je weer verder helpt. Dus de juiste hulpen geven, geen reactie direct laten weten met de zweep dat je reactie verlangt.

Een keer goed zweep gebruik waarna je doel is bereikt lijkt mij nuttiger dan 20x een zachter tikje zonder reactie. Zo voorkom je ook dat gevoel van: ´zweepgebruik mag wel wat minder´ denk ik..

Succes in ieder geval nog!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:47

dit klinkt idd iets meer als liever niet willen dan niet kunnen/niet begrijpen. Streng volhouden, als ze wel aanspringt belonen alsof ze de olympische spelen in dr eentje gewonnen heeft...

succes!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 12:38

jaaah ze galoppeerde op mijn commando gistern aan! was wel ander paardje mee maar die reed achter haar en die was nog aan het draven... go horsie go horsie...

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:38

[quote][code]mijn pony gallopeert ook heel moeilijk ze is pas 6 en als ze niet luitert naar mijn been pak ik de zweep als ze na de eerste tik nog geen reactie komt znog een hardere tik geef maar een loeier met die zweep hij zal toch moeten luisteren! Datz egt mijn instructrice.

Groetjes noraly!