Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(heb de ergste uit de serie gepakt dus have fun
idd meer contact met de handen houden; ze neemt nu een loopje met je.
*
Contact houden en benen er aan! (is btw wel vermoeiend. Ik had ook zon pony) desnoods neem je een zweepje mee
. Dat heb ik liever als iemand die roept dat het een geweldig paard is en dat het rijden geweldig ging terwijl ik als eigenaar zie dat er nog wel wat te verbeteren is
. Jacksel schreef:Pff theoretisch weet ik ondertussen best wel redelijk goed hoe het allemaal hoort enzo...
Maar dan...
Waarbij je -natuurlijk- compleet geen stelling of buiging krijgt...
Ehh ja...
Toen waren mijn oplossingen dus op...
Maar arggggggggg wat vreselijk irritant als je zoiets niet eruit gereden krijgt... En je dus op een paard zit die een bezemsteel ingeslikt heeft...
.
mariska75 schreef:Dat was ook het eerste wat mij opviel aan de foto, de ruiter zit totaal uit balans. Veel te ver achterover, zo kom je steeds veel te hard in de rug neer, waardoor het paard zijn rug hol trekt en zijn onderhals eruit duwt.
Ik zou zeker een ander zadel kiezen waarbij je schouder, heup en hak op 1 lijn komen dan is het grootste deel van je problemen al opgelost.
Je kan je balans ook goed testen door tijdens het draven 2 keer te blijven staan en 1 keer zitten bij het lichtrijden, als voor- of achterover kukelt heb je (nog) geen balans. Dit laat je precies voelen waar je bovenlichaam in balans boven je paard is. Kijk voor meer info op paardenbegrijpen.nl. Succes!!
dressage_kls schreef:longeer hem eens met zijn kop tussen zijn benen, dan laat hij zijn rug los als het goed is. Na herhaling zal dit bij het rijden ook merkbaar zijn en hij gaat makkelijker nageven.
gr dressage_kls ( marktonderzoek )
dressage_kls schreef:longeer hem eens met zijn kop tussen zijn benen, dan laat hij zijn rug los als het goed is. Na herhaling zal dit bij het rijden ook merkbaar zijn en hij gaat makkelijker nageven.
gr dressage_kls ( marktonderzoek )
Jacksel schreef:Kop tussen de benen ben ik zeker niet van plan. Als ik mag longeren (weet ik niet) zat ik zelf, bij gebrek aan pessoa (volgens mij) te denken aan touwtjes (slof idee...), idd in vwnw richting...