miin verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Luna

miin verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:58

heej heej
mijn verzorg pony is nog heel bang overal voor. Soms springt ze al weg als iemand met een balk ( voor springen ) de bak in komt. Nu gaat ht al steeds beter en ze springt ook al een beetje.. Nu ga ik en me paardrij juf een keer naar buiten, sij op een paard die het wel gewent is, ik op foxy ( mijn versorg pony ) en miS een ander paard ook mee.
Is het dan ook verstandig om er iemand naast te laten rijden met de fiets?
Ik vertrouw foxy wel en zij mij ook wel heb ik het gevoel en ze luisterd al iets beter en als ze schikt gaan we er gwoon weer op af rijden maar weten jullie miSs wat er aan de hand kan zijn met haar waarom ze soms zo bang is ?
groetjes esther.

p.s. sorry voor het langere verhaal

Ellebel

Re: miin verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:11

Je kunt iemand mee vragen met de fiets (als ze dat tenminste niet eng vindt), maar ik heb altijd het idee dat als er echt iets gebeurt, iemand op de fiets weinig uit kan halen. Dat je pony bang is kan komen omdat ze nog jong is en/of weinig gewend is, gewoon rustig steeds meer "enge" dingen bij haar introduceren, dan leert ze het vanzelf. Probeer zelf zo rustig mogelijk te blijven, dat merkt je pony ook. Als ze bang is proberen er niks op uit te doen en gewoon door te rijden, is ze dan een keertje heel dapper en gaat ze ergens langs, dan pas belonen.

Succes op de buitenrit!

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 20:00

Ik ben nu bezig met het vertrouwen van haar en dat gaat al heel goed!! (gelukkig!!!!!!) Eerst kon je ook dr hoefjes ( achter vooral ) niet uitkrabben dan moest er iemand haar vast houden bij haar hoofdje,, nu gaat dat super!!!!!!!!! ik had het alleen geprobeert met snoepjes belonen ging goed!!!!!!!!!!! gelukkig maa,, ben helemaal vrolijk geweest toen het lukte:)
kuSjes en bedankjes van mii,, hoefiis van fOxy

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:37

Toen die tijd ben ik 1x op Foxy naar buiten geweest. Ze toen wel druk, zenieuwachtig. Ik zou voor de zekerheid iemand op de fiets mee laten rijden. Als het goed gaat kun je zo alleen. Je weet ook niet hoe Foxy op die fiets reageert.

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:39

heej patty!!!!!!!
Dat klopt wel wat je segt... niemand gaat ook als het goed is op de fiets mee,, vind miranda ook niet nodig:P
bedankt dat je ff sei hoe foxy was !!!!!
kuSjes van mii

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 21:36

ALLES IS GELUKT BIJ BUITENRIT!!! SE DEED SUPER DR BEST!!!:D:D:D:D

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:13

mooi zo, maar volgens mij mag MSN-taal niet