leanne13 schreef: hij looopt wel mee aan het halster enzo alleen als je hem rondjes wil gaan lopen snapt die er helemaal niks van en gaat die alleen maar irritant doen..
Ik moet hier even op reageren want dit vind ik zo negatief naar de pony toe tewijl hij je alleen mar duidelijk probeert te maken dat hij het niet snapt.
Maar goed mijn tip.Het wil vaak wat makkelijker als je een stukje af kunt zetten van de bak of van het weiland want dan word hij begrenst aan de buitenkant.In het begin moet je met zijn tweeen zijn dan kan 1 het longeer touw vast houden en dan kan de ander met de pony mee lopen om duidelijk te maken wat de bedoeling is.Je begint met een paar rondjes en dan na een paar keer 5 minuten en zo heel langzaam opbouwen.Ik zou wel iemand die je mss uit de buurt kent en veel ervaring heeft met paarden eens om hulp vragen.Het is een hele verantwoordelijkheid om een pony te beleren en als je het verkeerd aanleert is het heel erg moeilijk om ongewenst gedrag weer af te leren.Succes met de pony.