Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien schreef:Kort wat de problemen zijn. Stijfheid, moeilijk op rechts, vast houden in de kaak en daardoor in het hele lichaam, vandaag niet lekker in de vel.
Het vast houden van de kaak lijkt mij hier uit de stijfheid en dus het vast houden van de rug te komen. Dit betekent dat je dus niet met de nageeflijkheid moet werken, maar de rug moet gymnatiseren.
Moeilijk op rechts duid op een sterke gesteldheid met de stijfheid. Voor de wendingen moet het paard zijn enke rug spier verlengen en de andere verkorten. Dit paard heeft moeite om de linker rugspier te verlengen en om de rechter rugspier te verkorten. Ik heb sterk het vermoeden dat ze beide rug spieren, links meer dan recht heel kort en gespannen houd.
Een vast zittend lichaam geeft veel problemen zelfs zo dat het paard niet lekker in zijn vel lijkt te zitten.
Je kan haar los maken met rijden, maar omdat ze nu zo is zou ik op de grond haar eerst los maken. Het kan zelfs zijn dat het zadel voor alle problemen zorgt.
Dit is een probleem dat zeker niet binnen een week opgelost is. Denk dus pas aan het voorjaar dat ze pas echt lekker los is.
Slof maakt het probleem enkel erger en laag lang rijden is goed als het paard instaat is om zijn achterhand onder te zetten anders niet.
Wil je info over het losmaken met grondwerk dan kun je natuurlijk 8 okt komen, maar mag je ook pben.
lindsey schreef:Oke hele flauwe reactie geef ik toe.
Maar misschien toch het gevolg van het verkeerd gebruiken van een slof? Is verschillende keren voor gewaarschuwd dat verkeerd gebruik rugproblemen kan veroorzaken maaar je was er zo vreselijk van overtuigd dat je goed bezig was. Nu zit je toch met een paard dat niet lekker loopt...
Citaat:Wat voor hoef problemen heeft ze gehad?
josien schreef:Problemen met de pezen is een langdurig verhaal. Voel je na het rijden tegelmatig hoe warm ze zijn?
Over het longeren. Loopt ze beide kanten op naar buiten gericht?
Naar buiten kijken is namelijk een evenwichts probleem die zeker op te lossen is en niet wat je nu doet haar met bijzet naar binnen stellen. Bewust wording van zijn lichaam en daarbij leren zich juist te stellen (buigen) in de wendingen. Doorgaans hebben de paarden dit binnen 5 min door of er moet een medisch probleem zijn.
Even kort een paard dat naar buitenkijkt loopt op de voorhand. Met bijzet kan je het paard naar binnen laten kijken, maar valt nog steeds op de voorhand.
Jouw paard heeft problemen gehad met zijn pezen. Dit betekent dat deze gevoelig zijn voor overbelasting. Ik neem aan dat het de pezen in de voorbenen zijn. Elk paard moet worden gereden op de achterhand, maar juist paarden met problemen in de voorhand moeten leren dragen.

runningkawa schreef:Dit topic niet, maar je vorige wel
je wist perfect waar je mee bezig was schreef je daar.
toch dan een nieuw topic hier?
Dus ik blijf bij mijn vorige post