maaien in draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

maaien in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:57

Mijn pony maait in draf, op rechte stukken in bochten niet, is er een speciale oorzaak dat dat maaien veroorzaakt, zijn er meer mensen die dit hebben met hun paard/pony?? Heeft iemand evt nog tips, ik hoor het graag.

groetjes

verootjoo

Re: maaien in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:15

op rechte stukken en in bochten niet Wanneer dan wel

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:55

verootjoo schreef:
op rechte stukken en in bochten niet Wanneer dan wel

indd wanneer wel??
enneh ik reed met mijn paard gewoon veel op de binnenhoefslag, want het kan een teken zijn dat hij vroeger te veel op de hoefslag heeft gelopen toen hij ingereden werd.. tenminste dat was bij mijn paard het geval , vandaar dat ik op de binnenhoefslag ging rijden maar dat hielp wel.. succes

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:17

Jou pony maait dus in draf alleen op rechte stukken??
Mijn pony maaide ook heel erg in draf toen ik hem kreeg hij was toen nog jong en net ingereden. Ik heb dit tegen de hoefsmid verteld en hij heeft de ijzers er iets anders ondergelegd zodat het maaien minder zou worden.
Ook moet je erop letten dat je van voren niet te veel wilt regelen dat kan ook een oorzaak zijn.
Bij mijn pony is het maaien nu helemaal over mede door de ijzers en doordat ik minder van voren wil regelen..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 18:05

ik bedoelde alleen op rechte stukken. In een wending dus niet. als ze echt lekker loopt is het ook minder.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:30

Mijn paard maait ook met alleen zijn linker voorbeen. En dat komt omdat hij nogal toontredend staat met dat been. De hoefsmid kan hier wel iets aan doen, maar helemaal weg gaat het nooit.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:21

wat is maaien?

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:21

Dat je paard/pony zijn/haar benen naar buitendraait als hij/zij loopt. Je ziet het vaak het beste in draf..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:23

Volgens mij heeft het niet in alle gevallen een medische oorzaak. Een ander beslag zou kunnen helpen, maar soms is het gewoon ook echt het gangwerk.....