Ik heb een vraagje. Ik rijd nu al ongeveer 8 jaar en heb 6 jaar mijn eigen pony. Een E-pony, klein paard. Ik ben een paar jaar geleden van een andere pony af gevallen en heb toen een punt in mijn arm geboord gekregen, waardoor ik mijn linkerhand/arm moeilijk iets kan vasthouden waar kracht op komt. Hier heb ik dus ook problemen mee met rijden. Ze hoeft maar iets met haar hoofd naar beneden te drukken of daar gaat de teugel alweer uit mijn hand. Ze is er ondertussen wel aan gewend dat ik dus eigenlijk maar met 1 hand rijd. Nu lees ik vaak hier op bokt dat mensen het slecht vinden om met een bijzetteugel te rijden. Ik kan eigenlijk weinig anders thuis, anders gaat ze nog veel sneller en is het alleen maar wolkjes kijken. Willen jullie hier je mening eens over geven en misschien hebben jullie wel tips. Ik ben nu B dressuur, dit gaat dus niet zo makkelijk omdat ik haar moeilijk rond kan houden en ze altijd een beetje te fanatiek is. L springen dan heb ik een ander bit waarmee ik haar makkelijker bij me kan houden en sturen. Ook ben ik L SGW met haar. Ik hoop dat jullie misschien een tip voor mij hebben.