Manege pony snijd altijd af =\

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Manege pony snijd altijd af =\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 23:40

Hoi,
Het kan aan mij liggen hoor .
Ik wil graag weten wat ik fout doe om het te verbeteren.
Ik rijd weleens op een pony op de manege en die snijd gigantisch de hoeken af. Hoe ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar haar fatsoenlijk te sturen .
Met een andere pony heb ik dat duidelijk minder.
Maar, wat kan ik er nou aan doen dat ze beter mijn hulpen begrijpt?

baroen

Re: Manege pony snijd altijd af =\

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 02:40

tja.. wat is "wat ik ook doe"? wat doe je dan? het kan moeilijk zijn als het een wat afgestompte manege pony is, die dus altijd maar lekker de hoeken af mag snijden en niet echt op het been word gereden..

maak iig goed gebruik van je binnenbeen , druk haar daarmee de hoek in.. buiten teugel op de hals, binnen teugel iets van de hals en dan goed om je binnenbeen heen laten buigen... oefen dit door haar op een kleine volte te laten wijken... maak haar heel attent op je been hulpen...

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:43

ik heb dat probleem ook met een manege paard.. zeer vervelend

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:30

Goed met je binnenbeen drijven en een zweepje in je binnen hand .. vraag anders die instructeur die kan precies zien wat je doet ..

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:22

wat hierboven staat
Drijf hem naar buiten met je been en niet te veel met je teugel,
zodra je in de buurt van de hoek komt ga je al drijven (en niet pas als hij van de hoefslag af is ).
Voel je dat hij toch naar binnen wil kan je er een tik met de zweep bij geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:36

Wat ik veel ruiters zie doen is proberen een rijdier de hoek in te krijgen door aan de buitenteugel te trkken. Dan treek je het hoofd naar buiten en komt de schouder naar binnen en snijdt hij juist af. Je moet dus, zoals hierboven ook al gezegd, echt alles in het werk stellen om de pony met het hoofd naar binnen door de hoeken te krijgen. Een hoek is gewoon een wending, dus neem ze ook als een wending. Zolang mogelijk rechtdoor rijden (concentreer je recht op de muur voor je) helpt soms ook goed. Echt rechtdoor, hoek om sturen, rechtdoor, hoek om sturen. Niet naar buiten gaan hangen. Rechtop blijven en in de wending (hoek), je binnenschouder naar achteren brengen. Wees bewust van je zit. Kijk ook de hoek om en verder inderdaad stevig binnenbeen.

Witty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 03:11

Lusitana schreef:
Wat ik veel ruiters zie doen is proberen een rijdier de hoek in te krijgen door aan de buitenteugel te trkken. Dan treek je het hoofd naar buiten en komt de schouder naar binnen en snijdt hij juist af. Je moet dus, zoals hierboven ook al gezegd, echt alles in het werk stellen om de pony met het hoofd naar binnen door de hoeken te krijgen. Een hoek is gewoon een wending, dus neem ze ook als een wending. Zolang mogelijk rechtdoor rijden (concentreer je recht op de muur voor je) helpt soms ook goed. Echt rechtdoor, hoek om sturen, rechtdoor, hoek om sturen. Niet naar buiten gaan hangen. Rechtop blijven en in de wending (hoek), je binnenschouder naar achteren brengen. Wees bewust van je zit. Kijk ook de hoek om en verder inderdaad stevig binnenbeen.

Dit is de perfecte beschrijving! Ik zal hem even voor je vertalen in Jip en Janneke taal.

- Rijd rechtdoor naar de hoek
- Laat hem gewoon naar binnen kijken, dus trek hem niet met de kop richting het schot.
- Houd je binnenbeen eraan en bij geen reactie schop je er wat harder mee.
- Wil dit ook niet, zweepje erbij houden en tik op schouder geven

Nu moet het lukken!

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:47

Whahaha sorry ik vind dat er altijd schattig uitzien die pony's weten ZOOO goed hoe ze minder hoeven te lopen
Ben het helemaal eens met Lusitana en witty