Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Momenteel staat er bij mij op stal een merrie die anderhalve week stokkreupel heeft gestaan omdat ze na een jaar stilstaan een half uurtje gewerkt is. Ik heb er nu een keer mee gestapt en ze stond kletsnat na twintig minuten stappen. Stappen is dus voor een ongetraind paard nog ontzettend belastend.
Maar iedereen zijn eigen keuze natuurlijk.
Urielle schreef:Momenteel staat er bij mij op stal een merrie die anderhalve week stokkreupel heeft gestaan omdat ze na een jaar stilstaan een half uurtje gewerkt is. Ik heb er nu een keer mee gestapt en ze stond kletsnat na twintig minuten stappen. Stappen is dus voor een ongetraind paard nog ontzettend belastend.
Maar iedereen zijn eigen keuze natuurlijk.
. Ik ben toch van mening dat naast je paard lopen of er in stap opzitten en wat van je paard vragen twee hele verschillende dingen zijn. Ook vind ik het raar dat je gelijk op een paard stapt dat een jaar stil heeft gestaan en je niet eerst begint met longeren om het paard te leren kennen en te zien wat het aankan en zo rustig conditie op te bouwen en de spieren los te maken.

Urielle schreef:maar ze moet verder doen wat ze niet laten kan, ik geef alleen een advies vanuit mijn ervaringen met het aanrijden van jonge paarden en het terug in training nemen van oudere paarden en ik vind anderhalf uur erg lang voor een vierjarige die net terug opgepakt wordt. Als jij je paarden wel gelijk zo wilt rijden, doe je dat toch fijn? Ik ga echt niet de dierenbescherming bellen hoor
.
ik ben het volkomen eens met jou dat ieder paard zijn eigen aanpak heeft