Zoals jullie misschien wel gelezen hebben was dinsdag de paardentandarts op bezoek bij mijn tinkermerrie Sweety
viewtopic.php?f=53&t=470082&hilit=
Nu is het mij al zolang als ik Sweety heb opgevallen dat ze net achter haar kaak een enorme spiermassa heeft. Echt een bobbel. Ik heb zelf ooit de veearts ernaar laten kijken omdat ik dacht dat ze opgezette klieren had ofzo. Maar hij zei ook dat het niks was.
Nu ben ik de laatste weken erg intensief aant rijden (alleen recreatief lang het bos in) en nu viel het me op dat die 'bobbels' weer extra opvielen.
Nu was die tandarts er toch dus ik denk vraag het hem eens.
Hij keek en zei meteen dat zijn spieren maar volgens mij kan jij haar bijna niet onderin rijden klopt dat?
En dat is indd waar ik heb zelf al een hele tijd pessoa werk met Sweety gedaan, mijn lesgeefster rijd er soms eens op en zelf zij moet zichzelf echt in't zweet werken om Sweety onderin te krijgen.
Volgens de tandarts is dat dus heel normaal omdat ze dus echt geen plaats heeft om onderin te lopen. Die dikke spier zit daar in de weg. Ik vond dit heel intressant om te horen eigenlijk. Sweety hoeft voor mij helemaal niet onderin te lopen want we rijden toch enkel buiten. Maar nu weet ik tenminste waarom het nooit lukte en dat ik het niet moet blijven vragen van haar.
Volgens hem letten vele dresuur ruiters ook op die spier want als die dus te groot is kunnen ze nooit heel goed onderin blijven lopen.
Ik zet deze vraag dus daarom ook niet bij het tinkerforum omdat ik ook graag de reacties van dressuur/gewone ruiters wil hierover. hebben jullie hier ooit al eens over gehoord?