pony buigt rechts moeilijk in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

pony buigt rechts moeilijk in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:17

Hallo
mijn pony buigt rechts wat moeilijk in. Hoe kan ik dit verbeteren (ik weet dat een pony een holle en een bolle kant heeft)

Ook een klein probleempje
als ik uit de galop kom gaat ze heel erg hangen op rechts. Hoe los ik dit op?

Roos_M

Re: pony buigt rechts moeilijk in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:05

Ik weet het niet precies maar volgens mij heeft dat temaken dat ze rechts een beetje vast zit. Ook dat uit galop. Doe veel aan inbuigen en niet te lang dus als ze een paar seconde goed inbuigd weer recht stellen, ook op links oefen door hem naar buiten in te laten buigen. Maar natuurlijk ook naar links inbuigen maar dat snap je wel denk ik.

Je kunt ook veel op de kleine volte inbuigen, dat doe ik altijd al ik begin met rijden in stap en draf (op op het laatst ook in galop) lekker alle kanten buigen en weer rechtuit (rechtstellen dus en weer op de volte op de andere hand)
En ik denk dat als ze wat losser word in der rug en hals dat dat hangen ook minder word.

succes!

eventinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:08

ik denk dat je er beter eventjes een fysio therapeut bij kan halen. die kan voor 25 euro al bij je langs komen. bij ons komt de fysio 1 keer in de twee maanden, gewoon om even te controleren of alles goed zit, en dat is super belangrijk volgens mij.

kusjes,
eventing- girl

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:18

Rechtrichten, elk paard/pony is scheef van nature, heeft een korte en lange bespieringskant. Die korte bespiering moet je oprekken.

Zie meer info op www.paardenbegrijpen.nl

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:51

woow dat is echt een hele goede site!! zit er al een uur op te lezen! (ideetjes opdoen)