Mijn Pony met niet echt ruime bewegingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skaad_lover

Mijn Pony met niet echt ruime bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:52

heej,

Ik heb 2 jaar geleden mijn pony Shadow gekocht. En ben na een half jaar wedstrijden gaan rijden. Toen ben ik snel door de B heen gegaan en toen oook nog Frieskampioen geworden in gorredijk met 172 punten. Maar dat doet er niet toe...Nu mijn probleem. Nu ik in de L1 zit krijg ik altijd commentaar op de middendraf. Het versnelt wel maar verruimt niet...staat er altijd Ik kan er zelf nix op vinden om het beter te kunnen doen...WETEN JULLIE WAT?

IK ben einde raad

Dankje

Groetjes gerbrich

quicklylover

Re: Mijn Pony met niet echt ruime bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:05

ik weet het niet maar ik luister niet ik heb oowk elke keer op mijn coupon staan dat ze niet verruimt

Skaad_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 13:08

Maar heb je daardoor wel winstpunten dna/????

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:13

Skaad_lover schreef:
Maar heb je daardoor wel winstpunten dna/????

Als je de andere 24 dingen wel goed doet kun je toch nog makkelijk winstpunten halen?

Maar goed, als je pony in de middendraf niet wil verruimen loopt hij te veel op de voorhand. Probeer de achterhand er goed onder te krijgen door je pony voorwaartser te maken. Dit kun je doen door overgangen te rijden en daarna ACTIEF verder te rijden (dus lekker VWNW, drijven-opvangen). Hierdoor zal je pony zijn achterhand eronder zetten en worden zijn passen vanzelf ruimer.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:19

precies, en probeer eens een aantal rondjes lang naar voren te rijden, net zolang tot je pony ook echt ruimer gaat lopen en dit even vol houdt. Dan weer terug naar basistempo en van daaruit iedere keer naar voren schakelen en weer terug. Veel herhalen en schakelen dus!

Skaad_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:58

OkeY bedankt, maar dit heb ik al vaak geprobeerd....maar we gaan het weer eens proberen

dankuh!!!!

xx mij

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:56

Wees hier wel ontzettend consequent in als je wil dat je paard iets doet dus of terug komt als jij dit wil of vertrekt als jij dit wil je ook echt een reaktie krijgt van je paard anders heeft het geen zin om te oefenen.Dat betekend dus als jij wil dat ze terug komt in de draf en je vind niet dat ze dit voldoende doet dan laat je haar terug komen naar de stap en probeer je het nog een keer en net zolang tot je tevreden bent.En ook heel erg veel overgangen en schijn overgangen maken dus niet 4 rondje door gaan in dezelfde gang maar om de paar meter iets anders vragen en daarbij niet alleen maar over de hoefslag rijden maar ook nog ontzettend veel figuren rijden.Slangevoltes,door een S van hand veranderen,kleine volte,groote volte,rechtomkeert,links omkeert gebroken lijnen en lekker veel figuren achter elkaar rijden maar vergeet dan ook niet de overgangen te blijven rijden.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:25

Ik heb het ook met mijn haflinger.
Het komt niet dat ze niet wil reageren op mn been hoor. Ze is goed aan mn been. Ook aan de eenzijdige kuithulpen (wijken e.d.)
Maar ze begint in middendraf heel snel te stampen zeg maar.
Ik moet van me instructrice dr eerst even wakker maken zeg maar. Bij me houden met de teugelhulp en dan wat extra kuithulp geven zodat ze alert wordt. En dan op de binnenhoefslag de middendraf proberen te rijden. Niet je paard te kort van de voorkant houden.
Het gaat bij mij nu wel beter!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:47

Drijven (achterhand activeren) en voor tegenhouden (om niet te versnellen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:59

een goede tip die ik hier van bokt heb is balkjes neer leggen op de volte en dan gaandeweg meer de buitenkant pakken zodat ze hun passen gaan verlengen.

Probeer ook eerst 'spanning op te bouwen' door heel actief terug te rijden en hem dan een paar pasjes weg te laten strekken. Na een paar pasjes terugnemen voor hij weer versnelt en op de voorhand valt. Eerder twee keer op de lange zijde strekken dan een keer lang.