Handen onregelmatig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiNDz

Handen onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:32

Ik heb een lastig probleem, ik kan mn handen niet regelmatig houden :S
In de zin van, mijn linkerhand is altijd rustig stil, veert licht mee, maar mijn rechterhand is vanzelf veel bewegenlijker.
Die veert veel meer mee en beweegt veel meer.
In de draf is hij ook vaak wat meer bewegelijker.

Dit is natuurlijk storend voor de paardenmond, vooral voor de nagefelijkheid, zo creër ik zelf dat hij met zn hoofd naar links loopt

Iemand tips om mn handen regelmatig aan elkaar te laten bewegen?
Ik heb al geprobeerd erop te letten, duimen tegen elkaar, bruggetje van de teugels gemaakt.... t gaat automatisch

iemand tips?

Bets

Re: Handen onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:51

Probeer je handen/armen stuk hoger te zetten dat je armen in soort L vorm komen te staan. Als je wat stelling wil vragen, ga je werken vanuit je elleboog, (soort Lee Towers effect maar dan zachtjes om het even leuk te vertellen)
Hoe rechter je je armen houd, hoe makkelijker dat je die beweegt, zeker als je gaat lichtrijden. Dan krijgt paard/pony sneller snukken in zjin mond (wat natuurlijk niet expres gedaan word, maar wel gebeurd)
En zelf consequent op letten en desnoods zet je regelmatig iemand langs de bak die er ook aanwijzingen op geeft, maar je moet het uiteindelijk toch zelf doen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:58

Schouders ontspannen wil ook wel helpen. Ik merk het bij mezelf ook. Mijn rechterhand is sterker (logisch, aangezien ik rechtshandig ben) en ik heb dan de neiging om vooral mijn rechterschouder vast te zetten.
Door mijn schouders te ontspannen ben ik een stuk rustiger met mijn handen.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:24

Je arm tegen je zij drukken, zodat je een mooie haakse hoek hebt bij je ellebogen.
Als je dat niet lukt kun je ook je handen op de manenkam van je paard plaatsen en vandaar uit steeds iets hoger met je handen, net zolang tot het goed is. Lukt het niet in 1x, niet treuren, gewoon weer terug naar de uitganspositie op de manenkam en weer vandaar uit oppakken

suc6 ermee